رسانه های چینی چگونه آگاهی و آرامش به مردم کرونازده می دهند + فیلم
حجم ویدیو: 20.74M | مدت زمان ویدیو: 00:02:43

خانم نی  خبرنگار تلویزیون چین (ساکن ایران ) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، در خصوص این که رسانه های چینی  برای آرامش بخشی به روحیه مضطرب شده از گسترش کرونا در کشور و برای آگاه کردن مردم از موارد پیشگیری چه راهکارهایی را پیش گرفته اند گفت : تلویزیون چین مدام در حال پخش برنامه های آموزشی و یاد دادن موارد پیشگیری است. در کنار این برنامه ها ، تعداد برنامه های شاد و سرگرم کننده بیشتر شده است و از همه مهمتر به صورت مدام از وضعیت و میزان تجهیزات پزشکی ؛ توان پزشکی برای مقابله با این ویروس و میزان کیت های تست کرونا به مردم اطلاع رسانی می شود و به آنها تاکید می شود که  هرچند گسترش کروناویرس تهدیدی جدی است ولی تجهیزات پزشکی برای مقابله با آن در کشور کافی است .

وی ادامه داد: وقتی مردم از میزان تجهیزات پزشکی کافی مطمئن باشند و وسایل و مواد پیشگیری از گسترش ویروس نیز به اندازه دراختیارشان باشد آرامتر با این بحران برخورد می کنند و ترس در جامعه گسترش نیافته است.

این خبرنگار در مورد اینکه  مردم تا چه میزان به هشدارها توجه می کنند و به طور مثال تا چه میزان سفرهای بین شهری کاهش یافته است گفت: سفر های بین استانی و نقاطی که درگیر با کرونا هستند ممنوع است. البته بین استان ها مراکزی تعیین شده است که مردم را کنترل می‌کند و اگر فردی از استان ممنوعه آمده باشد او را دستگیر و یا بر می‌گردانند تا مانع گسترش ویروس شوند.

خبرنگار: علی چاهه

کدخبر: 549082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟