زمان واریز یارانه اسفند ماه 98 مشخص شد + جزئیات

به گزارش رکنا، صد و دهمین مرحله یارانه نقدی ساعت 24 روز سه شنبه 20 اسفند ماه 98 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. (البته این احتمال وجود دارد که واریز یارانه اسفندماه کمی زودتر از ماه‌های دیگر پرداخت شود.)

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

گفتنی است؛ بحث پرداخت یارانه نقدی و مبلغ آن با یارانه معیشتی ارتباطی ندارد و هرکدام در زمان مربوط به خود پرداخت می‌شوند.

سخنگوی ستاد بودجه۹۹ سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه پیشنهادی دولت به جهت تفاوت جامعه هدف طرح‌های مذکور و تفاوت مبانی پرداخت بر اساس فرد و خانوار و با عنایت به اقدامات انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برآورد شاخص‌های بهره‌مندی خانوارها از طرح حمایت معیشتی خانوارها و شناسایی مشمولین طرح و با هدف پرداخت هدفمند منابع حاصله به خانوارهای مشمول و همچنین مدیریت زمانبندی پرداخت‌ها در فواصل مشخصی از همدیگر در یک ماه، اعتبارات طرح‌های مذکور به صورت جداگانه پیش‌بینی شده بود.

به گفته این مقام مسئول، با تصمیم یادشده که با مخالفت نمایندگان دولت در کمیسیون تلفیق نیز مواجه بود، حدود ۱۸ میلیون نفر که بر اساس شاخص‌های محاسباتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه حمایت معیشتی خانوارها نیستند، در فهرست دریافت‌کنندگان قرار می‌گیرند.

وی افزود: لذا با توجه به رشد ۲۰ درصد یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تصمیم یادشده به منزله تعدیل سرجمع یارانه پرداختی به هر فرد در مقایسه با سال جاری خواهد بود.

سخنگوی ستاد بودجه گفت: لذا انعکاس خبر مذکور با عنوان «افزایش یارانه نقدی در سال ۱۳۹۹ به رقم ۷۲ هزار تومان در ماه به ازای هر نفر» باید به این صورت تصحیح شود که مجموع پرداخت یارانه از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اعم از نقدی و حمایت معیشتی خانوارها، در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۲ هزار تومان به ازای هر فرد خواهد بود که به جهت افزایش مشمولین نسبت به سال جاری، سرانه پرداختی یارانه کمتر از سال جاری خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟