در این نقطه شهر، تامین نان شب مهمتر از کرونا است / توزیع 25 هزار بسته حفاظتی در منطقه هروی + فیلم
حجم ویدیو: 52.43M | مدت زمان ویدیو: 00:06:19

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بالای پارک هرندی روبروی خیابان مرادی پیاده می‌شویم. ساعت 10 صبح است و بچه ها با دست هایی سیاه با یکدیگر بازی می‌کنند . از مردی که گوشه خیابان ایستاده، آدرس "خانه مادری" را می‌پرسیم .

وارد خانه که می شویم.  نزدیک 30 جوان داوطلب برای توزیع اقلام حفاظتی به خانه ها آماده بودند از طرفی نیروهای هلال احمر نیز با تمام توان در کنار جوانان داوطلب طلوع بی نشان ها، در حال جابجایی بارها بودند .کمااینکه وقتی به دنبال محمد نصیری مسئول هلال احمر حاضر در منطقه برای مصاحبه می‌گشتم او کنار سایر نیروهایش بسته های حفاظتی را جابجا می‌کرد.از وزارت بهداشت نیز سه کارشناس برای نظارت ارسال شده بود .

در این بین با اعضای  "طلوع بی نشان ها" همراه می شویم . افرادی که  عزم خود را جزم کرده اند تا به تعهد اجتماعی خود  در راستای سلامت مردم عمل کنند آنهم در منطقه ای که ساکنانش از کم توان های مالی جامعه هستند و تامین نان شب از واجباتی است که به سختی برایشان میسر می شود.

با آنها همراه می شویم به در خانه به خانه منطقه می رویم. همزمان که تیمی بسته های حافظتی را به اهالی محل تحویل می دهند ، عده ای دیگر چگونگی رعایت اصول بهداشتی را به افراد خانواده می آموزند و از اهمیت توجه به این اصول دراین روزهای حساس که کرونا به شهر حمله کرده است می گویند.

پزشک خانه سلامت منطقه هروی در گفت‌وگویی که با رکنا می گوید:  این نقطه از شهر یکی از حساس ترین مناطق است  که باید در این روزها مورد  ضد عفونی روزانه قرار بگیرد چراکه ساکنان آن که آگاهی چندانی از رعایت اصول بهداشتی ندارند و منطقه آسیب زده ای نیز است ، هر روز در مناطق دیگر شهر تردد دارند و اگر ضدعفونی منطقه جدی گرفته نشود به نقاط دیگر تهران نیز صدمه می زند.

برپایه این گزارش ،  سازمان های مردم نهاد، هلال احمر و وزارت بهداشت در کنار هم و با همدلی و اهدافی مشترک برای این روزها حساس ، در منطقه هروی 25 هزار بسته حفاظتی، خانه به خانه بردند و تحویل دادند و آموزش استفاده را بیان کردند.

یکی از اعضای طلوع بی نشان ها ، در حالی که داشت بسته های حفاظتی را پخش می کرد گفت: اینجا نان شب مهمتر از کرونا است . مردم این منطقه برای تامین معاش خود مجبورند در خانه نمانند و برای کار به مناطق مختلف شهر بروند. اینجا منطقه آسیب زده شهر است و مسئولان باید دقت بیشتری نسبت به وضعیت معیشتی ساکنان داشته باشند . تامین موادضدعفونی کننده نیاز به پول دارد و مردم منطقه برای زندگی روزانه خود دچار ضعف مالی هستند و  اگر به فکر آنها نباشیم ، خودشان اگر بخواهند نیز توان اقتصادی برای  تامین مواد ضدعفونی و رعایت موارد پیشگیری از ابتلا به کروناویروس را ندارند.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟