بسته شدن مرز مهران به مدت 14 روز

به گزارش گروه خبر رکنا؛  بر اساس نامه واصله به گمرک مهران، دولت عراق به مدت ۱۴ روز از مورخ ۹ اسفند ۹۸ فعالیت تجاری و مسافری را در مرز مهران و زرباطیه عراق به حالت تعلیق درآورده است.

این پیشنهاد از طرف رئیس گمرک زرباطیه عراق به استانداری واسط داده شده است، گمرک زرباطیه عراق همجوار و در مسیر گمرک مهران قرار دارد.

روح الله غلامی، مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت : بسته شدن مرز مهران به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط مسافران و زائران عتبات عالیات بوده است و این امر بنا بر تصمیم دولت عراق انجام شده است.

او تصریح کرد: در چند روز گذشته تمام کامیون‌های حامل بار با پیگیری‌های منسجم و رایزنی‌های گسترده مسئولان کشوری و استانی با مسئولان عراقی از مرز مهران ترخیص شده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: هم اکنون هیچ کامیون تجاری و حامل بار در مرز مهران وجود ندارد و بر اساس نامه واصله به گمرک مهران و تصمیم مسئولان عراقی هم اکنون هیچ گونه فعالیت تجاری و مسافری در مرز مهران انجام نمی‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: ادامه روند فعالیت روند مرز مهران بستگی به تصمیم دولت عراق دارد، البته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تیم پزشکی و بهداشتی در مرز مهران مستقر است.

 

 

 

 

کدخبر: 547110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟