انجام تست کرونا از 10 اسفند در گرمخانه های تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،سید مالک حسینی ایمن سازی گرمخانه های شهر تهران از حیث سلامت مددجویان و کارکنان گرمخانه‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: این مسئله در اوضاع کنونی جامعه اهمیت بسیاری دارد. همه تلاش همکاران من ایمن نگه داشتن گرمخانه‌ها و مراکز ویژه مراقبت از افراد بی‌خانمان در برابر سرایت ویروس کرونا و همزمان عدم تعطیلی این مراکز به رغم پر خطر بودن نگهداری جمعی افراد آسیب‌دیده از نظر فنی است.

وی افزود: از هفته ها قبل اقدامات اولیه طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز و در یک هفته اخیر نیز شرایط ویژه‌ای اعمال شد.

سرپرست سازمان خدمات، رفاه و مشارکت‌های اجتماعی با تشکر از باید کارمندان و مدیران گرمخانه‌ها و گشت های فوریت‌های اجتماعی عنوان کرد: این افراد ایثارگرانه در حال خدمت‌رسانی به افراد بی‌سرپناه در محیط‌های پرخطر هستند و به طور حتم همانگونه که خود را در برابر افراد بی‌سرپناه شهر مسوول می‌دانیم، تلاش داریم برای این افراد هم شرایط ایمنی را فراهم کنیم.

حسینی ادامه داد: در این راستا اقداماتی برای مواجهه با سرایت ویروس کرونا به گرمخانه‌های شهر تهران و ایمنی همکاران‌مان انجام شده که مهمترین آن‌ها عبارتند از؛ تهیه 60 عدد لباس ایزوله برای همکاران‌مان در گرمخانه‌ها، توزیع 2800 ماسک و 2500 دستکش لاتکس جهت استفاده پرسنل و مددجویانی که دارای علائم اولیه هستند.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد روز شنبه 10 اسفند ماه، تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در مراکز خاورشهر و لویزان انجام شود.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی سلامت کارکنان واحد فوریت های اجتماعی و پرسنل مستقر در گرمخانه‌ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: هماهنگ شده است از روز شنبه برای تمامی کارکنان واحد فوریت‌های خدمات اجتماعی و کارکنان مستقر در گرمخانه‌ها تست اولیه ابتلا به ویروس کرونا انجام شود.

حسینی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به آمادگی قبلی این سازمان اقدامات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده انجام و حداقل برای دو هفته ذخیره لازم انجام شده و اکنون هم در حال رایزنی برای تهیه اقلام با احتمال طولانی‌تر شدن شرایط کنونی هستیم.

وی با اشاره به دغدغه فعالان مدنی در خصوص وضعیت کودکان کار و افراد بی سرپناه عنوان کرد: این دغدغه ارزشمند و قابل درک است، اما باید اطمینان بدهم که در موضوع افراد بی‌سرپناه شرایط خوب است و قطعا می‌توانم بگویم جز افرادی که برای حضور در گرمخانه‌ها و حتی افراد بی‌سرپناه‌ تحت مدیریت سازمان های غیر دولتی مقاومت می کنند و خود تمایل به حضور  ندارند هیچ کس در تهران بی‌سرپناه نخواهد ماند. در موضوع کودکان کار و خیابان هر چند ماموریت اصلی با سازمان بهزیستی است اما ما به عنوان مسولیت اجتماعی خود از این موضوع غافل نشدیم و در تعامل با سازمان های غیردولتی تلاش می‌کنیم اقلام مورد نیاز را برای آن‌ها به عنوان نهادهای تخصصی مردمی تهیه کنیم که پس از انجام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تصریح کرد: همه باید بپذیریم در شرایط ویژه و سختی قرار داریم و باید به یکدیگر کمک کنیم تا از این بحران با کمترین هزینه عبور کنیم. به همین دلیل تقاضا می‌کنم صرفا ناظر و منتقد نباشیم و هر کس باید به هر شکلی که می‌تواند در هماهنگی با نهاد‌های متولی به مدیریت بحران ایجاد  شده کمک کند.

حسینی تاکید کرد: با همه توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی هستیم و از همه پیشنهادها و توصیه های نهادهای مدنی و افراد در مدیریت بهتر شرایط استقبال کرده و آماده همکاری با آن‌ها هستیم.

گفتنی است؛ این سازمان در روز پنجشنبه 8 اسفند مواردی را جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد.

 

کدخبر: 546894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟