آخرین وضعیت پنج استان کشور پس از باران سیل آسا

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بر اساس هشدار های سازمان هواشناسی  سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد کشورمان شد که چند استان کشور را درگیر کرد.این سامانه تا کنون بر اساس اخبار منتشر شده  باعث لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، رواناب سطحی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها شده است.

همانطور که پیش بینی شده بود در بعضی از نقاط بیش از 100 میلی لیتر باران آمده است که در استان های لرستان و کهکیلویه و بویر احمد نیز خسارت هایی به بعضی از زیر ساخت ها وارد شده است. خوشبختانه تا کنون خسارت های جانی رخ نداده است چرا که تا به امروز ستادهای بحران شهرستانها تشکیل جلسه داده، به مردم هشدار لازم ارائه و نقاط اسکان موقت تعیین شده است. همچنین مسئولان برای تامین تجهیزات مورد نیاز در صورت وقوع سیل تمهیدات اندیشیده اند.

بنابراین با این شرایط ظاهرا دیگر قرار نیست مسئولان از باران سیل آسای در پیش غافلگیر بشوند و هر آنچه در توان داشته اند انجام داده‌اند.

حامد سجادی سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره آخرین وضعیت مناطق مختلف کشور که با خطر سیل مواجه هستند گفت: از ابتدای هفته بعد از اعلام هواشناسی مبنی بر بالا بودن احتمال طغیان رودخانه ها در کشور و سیلابی شدن برخی از نقاط، ما پنج استان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم که عبارتند از ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان هستند.

وی ادامه داد: جلساتی متعدد به صورت ویدیو کنفرانس با این استان ها داشته ایم. همچنین برنامه عملیاتی طراحی و نقاط آسیب پذیر را از قبل مشخص کردیم تا شهرستان های درگیر سیلاب بدانند چگونه باید عمل کنند. استان های معین آماده باش بودند و انبار های امدادی به صورت کلی شارژ شده اند.

سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر ایران با بیان اینکه کمبود هایی که در برنامه عملیاتی آنها وجود داشت را با کمک نیروهای استان معین مرتفع کرده ایم اظهار کرد: لرستان به عنوان استان ویژه مدنظر ما بود که همدان استان معین آن شد و در شهرستان پلدختر با تجهیزات لجستیکی و امداد رسانی با حضور 50 نفر نیروی عملیاتی مستقر شدند. در 24 ساعت گذشته برای ما نگرانی هایی وجود داشت که مانند ابتدای سال در محیط های شهری و روستای درگیری سیلاب داشته باشیم که خوشبختانه علارغم طغیان رودخانه خرم آباد انجام شد شهرستان های پایین دست مانند پلدختر آسیب ندید.

سجادی اضافه کرد: مناطق در معرض خطر تخلیه و در جایگاه هایی که به عنوان اسکان اضطراری پیش بینی شده مستقر شده اند. اما تا کنون مشکلی به وجود نیامده است. تنها در شهرستان نورآباد آبگرفتگی به وجود آمد که برای مردم مشکلی ایجاد نکرد. بخش های روستایی نیز با توجه به این که مسیر های مواصلاتیشان در مسیر سیل بود و جاده هایشان خراب شده با بالگرد به آنجا رفته و تحت پوشش قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه حتی در تهران که شاهد بارندگی بودیم مشکلی وجود نداشت اضافه کرد: ما در کرمانشاه، غرب استان اصفهان، خراسان، قم و گلستان شاهد براندگی هایی بوده ایم و مردم از این نعمت الهی متنعم شده اند.

سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر ایران درباره اقدامات جمعیت هلال احمر برای کرونا ویروس اعلام کرد: بر اساس تصمیمات کشوری صورت گرفته ما بیشتر در بخش اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم فعالیت می‌کنیم.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟