قرنطینه قم دیگر فایده ای ندارد / فراموش نکنید تحریم هستیم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، گرچه مردان و زنان تقریبا به میزان مساوی به عفونت دچار شده بودند، اما میزان مرگ در میان مردان ۲.۸ درصد و در میان زنان ۱.۴ درصد اعلام شده است.

برخی علت این تفاوت را دوره قاعدگی زنان می دانند که عفونت را از بدن آنها خارج می کند.

مینو محرز، دبیر انجمن متخصصان بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص اینکه چرا کروناویروس کمتر سراغ زنان می رود چنین توضیح داد : طبق آمار زنان کمتر از مردان دچار کرونا ویروس می شوند اما شاید به دلیل آن باشد که مردان بیشتر در معرض خطر هستند. اما هنوز برای اظهار نظر در تاثیر جنسیت در این بیماری مشخص نشده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا خوردن خوراکی های گرم مزاج یا سردمزاج می تواند از بروز کرونا پیشگیری کند؟ گفت: دنیا روی این مسائل کار نمی کند و من این موضوعات را در قبول ندارم. ما درس طب خواندیم و سردی و گرمی در آن وجود نداشته است. در دنیا نیز این کار را انجام نشده است. از نظر علمی هیچ کدام از این مسائل ثابت نشده است.

دبیر انجمن متخصصان بیماری های عفونی با اشاره به دلیل بیشترین شیوع در ایران تاکید کرد: تازه متوجه وجود کرونا شده ایم و هنوز برای یافتن دلایل زود است باید تحقیقات دقیق و کاملی در این مورد صورت گیرد.

تحریم هستیم این را فراموش نکنید

محرز در خصوص اینکه تا چه میزان با کمبود کیت و تجیهزات پزشکی و مواد ضدعفونی روبرو هستیم؟ گفت: نباید فراموش کنیم که ما تحریم هستیم. با این وجود کیت ها درسراسر ایران وجود دارد و آزمایشگاه های مشخصی آزمایشات را انجام می دهند و بیمارستان های معین در تهران تجهیز شده است. اما یکی از مشکلات این است که دیر متوجه شدیم که در قم یک نفر به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده است. رفت و آمد به قم نیز زیاد است و مقدار زیادی چینی در کارگاه ها کارگری یا به عنوان طلبه در قم زندگی می کنند.

قرنطینه قم فایده ای ندارد

او با اشاره به قرنطینه کردن شهر قم افزود: متاسفانه این ویروس از شهر قم به شهرهای دیگر سرایت کرده است و برای قرنطینه کردن شهر قم دیر شده،اگر بخواهیم قم را قرنطینه کنیم باید تمام شهرهای مبتلا به کروناویروس را قرنطینه کنیم ، این شرایط پیش آمده و فکر به گذشته دیگر در این مقطع زمانی فایده ندارد و برای امروز و فرداها باید برنامه ریزی کنیم .در این شرایط بیشتر از همه باید مردم نکات ایمنی و بهداشت فردی را رعایت کنند. یکی از خصوصیات این ویروس این است که سریع سرایت می کند و پخش می شود. مردم از سفرهای غیرضروری و حضور در تجمعات و ازدحام به شدت پرهیز کنند. بیشترین مبتلایان ابتدا در شهر قم و سپس تهران است.

محرز تاکید کرد: سفر از قم به تهران بسیار زیاد است. به عنوان مثال ما بیماران بسیاری از قم داریم که برای درمان به تهران مراجعه می کنند. این سفرها می تواند خطر آفرین باشد. به همین دلیل است که می گوییم نباید سفر زیادی داشته باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 545997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟