توقف سفر زمینی به عراق تا ۲۰ اسفند/ تعیین وضعیت اعزام هوایی تا ۴۸ ساعت آینده

عراق به دنبال سرایت ویروس کرونا در ایران، مرزهای زمینی خود را از روز پنجشنبه (اول اسفندماه) بست و برنامه پروازی به مقصد ایران را متوقف کرد و از شهروندان خود خواست که ایران را ترک کنند. دو کشور نخست توافق کردند اعزام کاروان‌های زیارتی تا روز یکشنبه، چهارم اسفند ماه متوقف شود که پس از برگزاری نشست مشترک توافق شد، توقف سفرهای زمینی تا ۲۰ اسفندماه ادامه داشته باشد.

مصطفی قاسمی ـ مدیرعامل شمسا (شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسری ایران و تنها مجری سفرهای عتبات تحت نظارت سازمان حج و زیارت) ـ به ایسنا گفت: پس از آن که عراق مرزهای زمینی مشترک با ایران را بست، اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات متوقف شد. سفر زمینی زائران ایرانی به دنبال تحولات داخلی عراق تا یک هفته پیش متوقف شده بود. این اعزام‌ها تازه از سر گرفته شده بود.

وی درباره وضعیت اعزام‌های هوایی، توضیح داد: عراق پروازها را نیز متوقف کرده اما درباره ادامه این روند قرار است تا ۴۸ ساعت اعلام وضعیت کند. فعلا اعزام هوایی کاروان‌های زیارتی متوقف است.

قاسمی با اشاره به تعدادی از زائران ایرانی که همچنان در عراق حضور دارند، اظهار کرد:‌ آخرین گروه از زائران ایرانی تا روز پنجشنبه (۸ اسفندماه) به کشور بازخواهند گشت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و آماده خدمات‌رسانی به آن‌ها در خاک ایران هستیم.

امروز دولت عراق نیز از شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 545989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟