روستایی فراموش شده در چابهار + سند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روستای غلام محمد بازار در چابهار مدت هاست که از نقشه اداری کشور حذف شده و دیگر از گرفتن بودجه برخوردار نیست. سال 97 از بخشداری به مسئولان این روستا تماس می‌گیرند تا حکم دهیاری را تحویل بگیرند. در آن زمان دهیار حکم سرپرستی خود را به شماره 831 می‌گیرد. اما همان روز از بخشداری با دهیار تماس می‌گیرند که مشکلی رخ داده و فعلا برای مهرسازی اقدام نکنید.

وقتی دهیار و رییس شورای شهر به بخشداری بخش مرکزی چابهار مراجعه می‌کنند این مسئله به آنها گفته می‌شود که در بخش مرکزی چابهار دو روستا به اسم غلام محمد بازار وجود دارد که نه پیشوند و نه پسوند دارند بنابراین این مسئله باعث تشابه اسمی شده و دو روستا را با یک اعلام کرده اند.

حال این مسئله وجود دارد که در روستای غلام محمد بازار عورکی 63 خانوار و در محمد بازار بنارو 39 خانوار زندگی می‌کنند که اگر بنابود یکی از این روستاها نیز از بودجه و دهیاری برخوردار شود حق با آن روستایی است که تعداد خانوار بیشتری دارد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده و نزدیک دو سال است که از بودجه های دولتی محروم شده اند.

ملابخش جدگال رییس شورای شهر روستای غلام محمد بازار عورکی در گفت‌وگو با رکنا، درباره وضعیت روستا گفت: مسئولان مربوطه یک بار با ما تماس گرفتند که بودجه ای تامین اعتبار شده اما بعد گفتند که تامین اعتبار نشده است و دهیاری شما حذف شده است.

او ادامه داد: ما دوباره شروع به پیگیری کردیم که مسئولان بالاتر اعلام کردند که در نیمه دوم سال 97 مشکل شما حل می‌ شود اما این اتفاق رخ نداد. دوباره درخواست مجوز برای دهیاری ارسال کردیم اما از سوی مسئولان شاهد اتفاق خاصی نبودیم. امروز حق 63 خانوار توسط سهل انگاری یک مسئول ضایع شده است.

ملابخش جدگال با بیان اینکه به راحتی به ما می‌گویند که یک اشتباه تایپی رخ داده است اظهار کرد: با این اشتباه روستای غلام محمد عورکی فراموش شده و از کم ترین زیر ساخت ها نیز محروم است. سیل اخیر 80 هکتار از باغات و زمین کشاورزی مردم را از بین برد و حتی تنها جاده شنی این روستا نیز با سیل از بین رفت اما باز کسی صدای ما را نشنید.

بخشداری 22

بخشداری1

بخشداری3

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟