کرونا به ایران نیامد/ چهارشنبه گواهی سلامت دانشجویان در قرنطینه صادر می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با شیوع کرونا ویروس در شهر ووهان کشور چین تلاش ها برای انتقال دانشجویان ایرانی مقیم این شهر از سوی مقامات ایرانی آغاز شد. چند روز اول امکان  انتقال این دانشجویان میسر نبود و درنهایت شرایط مهیا شده و این دانشجویان  در روزهایی که سازمان جهانی بهداشت شرایط اضطراری اعلام کرد با  پرواز آخر از چین به ایران بازگردانده شدند. بازگشت آنها در روز 16 بهمن انجام گرفت و از فرودگاه به قرنطینه در شهریار منتقل شدند.

حال پس از ده روز از اقامت دانشجویان ساکن ووهان در ایران کیانوش جهانپور، سخنگو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: نشانه ای از ابتلا به کرونا ویروس تاکنون دراین دانشجویان دیده نشده است .روز دوشنبه 14 روز قرنطینه دانشجویان ایرانی از ووهان برگشته  تمام خواهد شد. چهارشنبه با نظر کمیته فنی،گواهی سلامت این دانشجویان صادر شده و از قرنطینه خارج می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چند روز پیش نیز اعلام می شد که افرادی مشکوک به کروناویروس در ایران شناسایی و تحت آزمایش قرار گرفته اند ولی دیگر خبری حتی از شناسایی افراد مشکوک به این ویروس هم نیست آیا می توان گفت که  کرونا به ایران نیامد؟ تاکید کرد: تا این لحظه هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا شناخته نشده است و کرونا به ایران نیامده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 543548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟