جهانپور: خلبانان و خدمه پرواز حامل دانشجویان ایرانی مقیم  چین در ایران نیستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  خبری در بعضی رسانه ها مبنی بر اینکه کروى پروازى که دانشجویان ایرانى را از ووهان به تهران منتقل کرده بودند، بدون قرنطینه راهى منزل شدند. منتشر کردند. در این خبر ادعا شده است که قرار بود این کادر پروازى در هتل لاله تهران، قرنطینه و ساکن شوند اما همگى راهى منزل شدند.

کیانوش جهانپور- مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت  در خصوص این ادعا خبری چنین به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: تیم پروازی این هواپیما هنوز از هواپیما پیاده نشده اند. یعنی همراه دیگر مسافران عراقی و سوریه ای که از ووهان چین سوار این هواپیما شدند تا به کشورهای خود منتقل شدند بعد از پیاده کردند مسافران ایرانی ، تهران را به مقصد عراق و سپس دمشق ترک کرده است .

وی در خصوص اینکه محل قرنطینه ای برای این کروی پروازی در هتل لاله تعیین شده است چنین گفت: محل قرنطینه اصلا هتل لاله نیست و این اخبار کاملا بی اساس و کذب هستند و  تنها فضای جامعه را ملتهب می کنند .

وی در خصوص انتشار فیلمی که نشان می دهد دو نیروی اورژانسی در حال انتقال فردی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در خیابانی شبیه محلات تهران است نیز چنین توضیح داد: مسئله عادی است . هر مورد مشکوکی اعلام شود تیم های پزشکی در همین شرایط به محل اعزام می شوند و فرد برای انجام آزمایشات منتقل می شود. هنوز مورد مثبت مبتلا به کرونا ویروس در  ایران مشاهده نشده است .

 

کدخبر: 541188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟