وضعیت امروز دانشجویان ایرانی در ووهان  / سرگردانی برای رسیدن به آخرین پرواز ایران + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 4.03M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

سید دانیال میرمیران - دانشجوی ساکن ووهان چین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی ساکن این شهر که در محاصره کرونا ویروس قرار گرفته اند گفت : ساعاتی قبل از سوی سفارت ایران برای دانشجویان ایرانی شهر ووهان پیام ارسال شد که آخرین هواپیما از پکن و کوآنجو امشب به سمت ایران پرواز خواهد داشت و برای برگشت به کشور تنها این دو پرواز وجود دارد که در صورت تمایل خود را به این فرودگاه ها برسانید . این درحالی است که مجوز خروج دانشجویان ووهان از این شهر با توجه به شرایط قرنطینه از سوی دولت چین صادر نشده است .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شرایط رسیدن به فرودگاه های ذکر شده نیز بسیار سخت است چنین توضیح داد: قطار های سریع السیر متوقف هستند و اتوبوس نمی توانیم از شهر ووهان تا فرودگاه در این مدت زمانی خود را برسانیم.

میرمیران با گفتن از اینکه برخی از دانشجویان ایرانی در چین سرباز هستند و تصور می کنند که با بازگشت به ایران دیگر به راحتی نمی توانند برگردند و ادامه تحصیل آنها دچار مشکل می شود تاکید داشت : مجوز رفت و برگشت سربازها در شرایط اضطرار فعلی از سوی سفارت تنها شفاعی اعلام شده و آنها در این شرایط ریسک برگشت به ووهان را به بازگشت به ایران ترجیح می دهند.

وی در خصوص شرایط معیشتی دانشجویان گرفتار با بحران کرونا گفت: با وجود بسته بودن مغازه ها و نبود دسترسی به مایحتاج غذایی به شدت با بحران غذایی مواجه هستیم و فقط نان برای خوردن داریم که نمی دانیم این شرایط هم تا کی پایدار است.

میرمیران در ادامه افزود: شیوع کرونا همزمان با آغاز تعطیلات چین همزمان بود و این یعنی بسیاری از دانشجویان ووهان را ترک کرده و به تعطیلات رفته بودند که در این وضعیت وقتی در شهرهای دیگر چین ؛ متوجه می شوند که ما از ووهان به این شهرها آمده ایم حتی ما را از هتل ها و اقامتگاه ها بیرون می کنند به شکلی آواره شده ایم و حتی اجازه بازگشت به ووهان را هم نداریم.

این دانشجوی ایرانی در پایان گفت : در حال حاضر 500 هزار نیروهای متخصص پزشک و پرستار فقط در ووهان مستقر است ولی باز شرایط بحرانی است واین تعداد نیرو عمق فاجعه و همکاری دولت چین را نشان می دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 539784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟