علائم کرونا چیست؟ / چگونه از خود در برابر این ویروس مراقبت کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتی نوشت: ویروس کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده، مشاهده موارد ابتلا در امارات، اقلیم کردستان و موارد مشکوک در عربستان، پاکستان و ... از احتمال قریب الوقوع ورود کروناویروس به ایران حکایت دارد.

شیوع ویروس کرونا جهان را نگران کرده است .  با توجه به اینکه نمی‌توان درهای ورود کرونا را به کشور صددرصد بست باید مراقبت های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

ویروس کرونا می‌تواند سبب بیماری های جدی و مرگ آور شود. برای درمان این بیماران راه حل قطعی  یا واکسیناسیونی هنوز وجود ندارد اما با پیشگیری های جدی وصحیح می‌توانید، خود و دیگران را از ابتلا به این بیماری مصون نگهدارید.

یکی از مهم ترین اقدامات که  باید مدنظر قرار دهید  رعایت نکات بهداشتی، خودمراقبتی و انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه شامل رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی از قبیل شستشوی منظم و صحیح دست‌هاست.

علائم شایع این بیماری عبارتند از تنگی نفس، سرفه و تب 38 درجه بالاتر که حتما در صورت دیدن این علائم به بیمارستان مراجعه کرد.

بنابراین نیاز است تا از تماس نزدیک با حیوانات به خصوص حیوانات مزرعه و حتی اهلی ها  که احتمال می‌رود علائم ابتلا به این ویروس را داشته باشند اجتناب کنید.

از نوشیدن شیر غیر پاستوریزه شتر و خوردن گوشت شتر پرهیز کرده و از تماس نزدیک با حیوانات خصوصا اگر بیماری مزمن مانند دیابت یا بیماری تنفسی دارید اجتناب کنید.

همچنین اگر دچار علائمی همچون تب«38 درجه یا بالاتر» سرفه و یا مشکل تنفسی شدید داشتید فورا به اولین مرکز درمانی مراجعه و با تلفن 115 اورژانس تماس بگیرید.

هنگام سرفه و یا عطسه، دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید. اگر دستمال کاغذی در دسترس نبود با بالای آستین جلوی بینی و دهان خود را بگیرید.

باید گفت که نیاز است تا به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون بشویید و بهداشت فردی خود را رعایت کنید.

توصیه‌های وزارت بهداشت برای کاهش خطر ابتلابه ویروس کرونا

توصیه‌های وزارت بهداشت برای کاهش خطر ابتلابه ویروس کرونا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟