عکس های دلخراش از مرگ مهمانان زمستانی شمال کشور

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مرگ این پرندگان برای اهالی منطقه همچون از دست دادن عضوی از اعضای خانواده است . زندگی مردم منطقه با این پرندگان و سفرهای فصلی آنان به میانکاله عجین شده است . چشم انتظار آمده شان  هستند و به زمان نزدیک شدن و برگشت آنها که نزدیک می شوند ، لحظه شماری می کنند و حال با مرگ دسته  جمعی آنان مواجه شده اند .

میانکاله عزادار از دست دادن این پرنده ها است و مسئولان حیران این فاجعه زیست محیطی هستند. تلاش برای شناسایی علت این مرگ دسته جمعی به صورت ویژه ادامه دارد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: علت تلفات دو هزار پرنده مهاجر در تالاب میانکاله در دست بررسی است و طی یک هفته آینده مشخص و اعلام می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از اکوسیستم احتمال آن می رود که این پرندگان در اثر مصرف ریشه گیاهان مردابی و ورود سم بوتولیسم به بدنشان از بین رفته باشند.

و اما اسماعیل کهرم فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره علل جانباختن این پرندگان گفت: اجساد این پرندگان به لابراتوار  انتقال یافته است  تا آزمایش های لازم برروی این پرندگان و علت اصلی جانباختن آنها مشخص شود.

وی با گفتن اینکه اگر این اتفاق در فریدون کنار رخ می‌داد می‌گفتم که بخاطر سمی است که در شالیزار ها وجود دارد  اما حادثه در میانکاله رخ داده و نه در فریدون کنار گفت:  در شالیزارهای فریدون کنار برای برداشت دوم سم می‌زنند، در میانکاله هم فکر می‌کنم یک عامل مسموم کننده باعث این اتفاق شده است. در آن منطقه به درخت های انار که سالانه 4 الی 5 میلیارد فروش دارد سم می‌زنند در صورتی که به دلیل محیط زیستی که دارد نباید اینکار را انجام دهند و بعید نیست که به دلیل همین سم پاشی ، هزاران پرنده جان باخته باشند.

این فعال محیط زیست در پایان تصریح کرد: میانکاله پناهگاه حیات وحش است ولی  به درختانشان سم می‌زنند بنابراین باید صبر کنیم تا اداره کل محیط زیست مسئله با انجام آزمایشات اعلام کند علت اصلی مرگ هزاران پرنده چیست.

تلف شدن پرندگان در میانکاله

تلف شدن پرندگان در میانکاله

تلف شدن پرندگان در میانکاله

تلف شدن پرندگان در میانکاله

تلف شدن پرندگان در میانکاله

تلف شدن پرندگان در میانکاله

تلف شدن پرندگان در میانکاله

کدخبر: 538380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟