پرداخت بدهی تامین اجتماعی به داروخانه های سیستان و بلوچستان /تلاش بهزیستی برای بهبود شرایط روحی کودکان سیل زده

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سیل در سیستان و بلوچستان روح مردم را درگیر کرده و کودکان بسیاری در این استان با دیدن از دست رفتن زندگی شان با مشکلات روحی روبرو شدند. به همین دلیل وجود نیروهای بهزیستی و خدمات آن بیش از بیش مورد نیاز است.

کریم یاوری، مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: از روز شروع سیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا به دستور موکد وزیر کار و رفاه اجتماعی ، همه امکانات زیرمجموعه های وزارتخانه  بسیج برای کمک رسانی به   آسیب دیدگان سیل شدند. دوشنبه رئیس سازمان بهزیستی کشور با هیئتی در مناطق سیل زده حضور یافتند تا علاوه بر کمک های اقلام ضروری و نقدی، به شرایط معلولان، توانخواهان و افراد زیرمجموعه بهزیستی رسیدگی کند. بهزیستی برای کودکان و دانش آموزانی که مدارس خود را در سیل از دست داده اند نیز اقدامات و کمک هایی در نظر گرفته است تا آلام و دردهایی نشات گرفته از ویرانی  منازل و مدرسه هایشان کاهش یابد.

او با اشاره به این که از روز اول بروز سیل بهزیستی در منطقه حضور فعال، افزود: مدیر سازمان بهزیستی و کل زیرمجموعه آن در استان سیستان و بلوچستان در حال بررسی مشکلات روحی و روانی شهروندان استان سیستان و بلوچستان هستند و یکسری کلاس هایی را برای کودکان و دانش آموزان شروع کردند. از روز اول مشاوره روانشناسی، حمایت های روحی و روانی و... در سطح مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان درحال انجام است . در 6 شش شهرستان (کنارک، چهابهار، نیکسر، قصر قند، فنوج و دلگان) و توابع آن شامل دهیاری ها و بخشداری ها تحت تاثیر سیل قرار گرفته است. امکانات بهزیستی در این استان محدود است ولی امکانات ارائه شده مناسب است. بیشترین خدمات دهی بهزیستی در مناطق روستایی و عشایری انجام شده است. با ورود رئیس سازمان بهزیستی کشور به منطقه ، این خدمات گسترش قابل توجهی پیدا می کند.

یاوری با اشاره به ارائه دارو در سیستان و بلوچستان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده است تا نسبت به تامین نیازهای دارویی در حد وسع و توان خود اقدام کند. چرا که نباید تداخلی در کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان پیش بیاید. وزارت بهداشت برای تامین دارو، خدمات بهداشتی و درمانی، اعزام پزشک و... اقداماتی انجام داده است. معاونت درمان تامین اجتماعی برای این که بتواند خدمات خود را مستمر ارائه کند مبلغی بیش از 10میلیارد تومان به داروخانه های استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است. این داروخانه ها طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی بودند و مطالبات آنها تامین شده تا داروخانه ها مطالبات خود را دریافت کردند تا بتوانند داروهای منطقه را تامین کنند. معاونت درمان هم در کنار این داروخانه ها و تیم های پزشکی وزارت بهداشت به تامین دارو می پردازد.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 536497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟