آغاز شمارش معکوس برای بازگشایی زیرگذر گیشا/ تاثیر افزایش آلودگی هوا بر پیشرفت پروژه + فیلم
حجم ویدیو: 71.56M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، پل گیشا، بلندترین پل فلزی سواره تهران با راه های فرعی در دهه 50 به مناسبت برگزاری بازی های آسیایی در ایران ساخته شد. قرار بود ساخت زیرگذر و برچیدن پل از سال ۱۳۹۳ آغاز شود اما آخرین روز خردادماه سال 1398 بالاخره این پل برچیده شد تا عملیات زیرگذر گیشا سرعت گرفته و جای پل نوستالژی گیشا را پر کند.

قرار بود ظرف یک ماه گذشته دو لاین غرب به شرق پروژه گیشا در ساعات پر ترافیک باز شود تا علاوه بر کاهش ترافیک شهروندان شاهد تلاش های شهرداری برای بازگشایی این زیرگذر باشند. با گذشت زمان نه تنها مردم از زیرگذر استفاده نکردند بلکه یک لاین از غرب به شرق (در محدوده چمران به سمت جلال آل احمد) نیز به پروژه اضافه شد و ترافیک این محدوده افزایش یافت.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور در پروژه گیشا درباره این مشکل به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: در حال حاضر 125هزار متر مربع خاک برداری انجام شده و تقریبا خاکبرداری پروژه تمام شده و چیزی حدود کمتر از 10هزار متر مکعب است. قسمت خروجی چمران به شرق دو خط عبوری است ولی به دلیل آن که زیرگذر کار نمی کند و مردم مجبورند برای دسترسی به شرق از چمران دور بزنند این دو ترافیک با هم دیگر آمیخته می شود. ترافیک در ورودی چمران به شرق در جوار دانشگاه تربیت مدرس داریم که باعث مزاحمت برای شهروندان شده است. تلاش ما این است که زودتر از موعد مقرر آماده کنیم تا مردم در مسیر اصلی حرکت کرده و ترافیک از بین برود. دو لاین باقی مانده بالای پروژه برای دسترسی از چمران به شرق خواهد بود.

او گفت: اکثر قسمت های سازه ای پروژه به اتمام رسیده و ما کار سازه ای در پروژه نداریم. تا اواخر اسفندماه 1398 پروژه بازگشایی کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم تا در ترافیک آخر سال مشکل خاصی برای مردم ایجاد نشود. سه خط عبوری از جلال آل احمد و سه خط عبوری از سمت غرب خیابان شهید گمنام داریم.

هوا آلوده شد و تردد کامیون ها ممنوع

صبوری دیلمی در پاسخ به این سوال که قرار بود دو لاین غرب به شرق زودتر از موعد و اتمام پروژه در ساعت پیک ترافیک در اختیار شهروندان قرار گیرد، چرا این اتفاق نیفتاد؟ گفت: قرار بود دو لاین این پروژه زودتر راه اندازی شود و مردم روزی 4-5 ساعت از زیرگذر استفاده کنند. ولی به دلیل آلودگی هوا چیزی حدود 10 تا 20 روز کامیون ممنوع در تهران بود و روزی 4-5 ساعت نمی توانستیم کار کنیم و تحویل پروژه به تعویق می افتاد. برای جلوگیری از تعویق تحویل پروژه، راه اندازی دو لاین را حذف کردیم. در حال حاضر دو و نیم تا سه شیفت کار می کنیم، تا پروژه را قبل از عید تحویل بدهیم.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 536016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟