زیبا کلام: نباید احساسات مردمی مصادره شود/جوانان، تحصیل کرده ها و دانشجویان از آینده سرخورده هستند

به گزارش خبرنگار رکنا، کشور در شرایط پیچیده ای قرار دارد و با بحران های خارجی و داخلی روبرو است. از یک سو نیروهای اپوزسیون خارجی در تلاش برای ناامید کردن مردم از نظام هستند که یکی از اقدامات آنها بی اثر نشان دادن صندوق رای است. از خارجی ها درباره این مسئله انتظاری نداریم چرا که تکلیف آنها روشن است.مسئله ای که وجود دارد بحث بعضی از افراد  داخل نظام است که با اقدامات خود کشور را به سمت ناامیدی و گسست سوق می‌دهد.

یکی از این اقدامات را می‌توان برخوردهای قهرآمیز با مردم دانست که در بلند مدت تاثیرات اجتماعی منفی را بر جامعه خواهد گذاشت.به طور مثال ،  هفته گذشته بعد از سقوط هواپیما اوکراینی  مردم عزادار شده ایران، برای سوگواری به خیابان ها آمدند اما  با آنها برخورد های قهرآمیزی صورت گرفت و غم آنها به سمت خشم سوق داده شد که می توان گفت این نوع برخورد  بدون شک در جهت خواست همان افرادی بود که در خارج از کشور به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

مردم به دلیل شخصیت خود سردار سلیمانی در تشییع جنازه شرکت کردند

صادق زیباکلام مدرس دانشگاه و استاد علوم سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درخصوص تاثیر برخوردهای قهر آمیز با مردم گفت: مشکل اساسی کنونی ما این است که یکسری مناسبت های مردمی و احساسات ملی را مثل شرکت در انتخابات، راهپیمایی یا حتی تشییع جنازه شهید قاسم سلیمانی را مصادره و به نام خودشان می‌زنند و می‌گویند وقتی مردم در این مراسم ها شرکت کرده اند یعنی با همه سیاست های ما موافق هستند.

زیباکلام تاکید کرد: مردم اگر در تشییع جنازه سردار سلیمانی شرکت کردند به دلیل شخصیت خود سردار سلیمانی بود و به هیچ وجه معنای آن این نیست که با همه سیاست ها موافق هستند.

مردم سرخورده هستند

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه قرار نیست مردم همه سیاست های یک کشور را بپذیرند خاطرنشان کرد: ممکن است یکسری تصمیمات مورد قبول مردم نباشد. در حال حاضر جوانان، تحصیل کرده ها و دانشجویان به شدت از آینده سرخورده هستند بنابراین نیاز است که حاکمیت این مسائل را قبول کرده و در جهت بهبود آن گام بردارد.

او در پایان درباره این مسئله که چه کسانی مردم را از صندوق رای ناامید می‌کنند تصریح کرد: کسانی که نظارت استصوابی و رد صلاحیت ها را برقرار کردند و نشان دادند انتخابات صرف نظر از اینکه چه کسانی انتخاب شوند، هیچ فایده ای ندارد و همان سیاست ها همچنان ادامه پیدا می‌کند بیشترین سهم را در اینکه مردم از انتخابات و صندوق رای نا امید شوند همین افراد دارند.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟