پرخاش های اجتماعی نشات گرفته از  محدودیت ها/ توجه به هنر، میانبر گذر از بحران جامعه خشمگین

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، به دوره ای رسیده ایم که  جامعه دچار پرخاشگری گفتاری تفکرهای انسانی نسبت به یکدیگر شده است .پذیرش نوع تفکر متفاوت ، به نقطه صفر نزدیک شده است و خشم نسبت به مخالف افزایش یافته است .

کاهش تاب آوری اجتماعی از جمله عوامل افزایش میزان و سرعت انتشار خشم و خشونت در ابعاد مختلف کلامی و جسمی است، که برای جلوگیری از به وجود آمدن معضلات ناشی از این مهم باید از ظرفیت نخبگان جامعه استفاده شود.

 پرخاش های اجتماعی به دلیل اعمال محدودیت است

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و مدرس دانشگاه ، در خصوص پرخاش های اجتماعی و علل و معلول های آن چنین گفت: دلیل این مسئله جوی است که در جامعه حاکم بوده و باعث شده تا تضادهای درون گروهی و برون گروهی افزایش پیدا کند. امروز افراد یکدیگر را نمی‌پذیرند چرا که جامعه دچار نوعی محدودیت است و آموزش و پرورش و رسانه های ما تاثیر گذاری زیادی نداشته اند.

تاریخ ملی را زنده نگه داریم

این جامعه شناس با بیان اینکه سیستم باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کند افزود: محدودیت ها و محرومیت ها باید کم شود و هنر، فرهنگ و تاریخ ملی را زنده نگه داریم تا بتوانیم به یک وحدت مشترک برسیم. در این برهه مردم باید احساس کنند که مملکت و مسئولان از آن خودشان هستند. نماینده واقعی مردم باید به مجلس بروند تا حرف دل مردم را بزند.

او با بیان اینکه مردم را باید در تعیین سرنوشت مشارکت داد و نباید اینگونه باشد که در برج بنشینند و برای سیستان و بلوچستان تصمیم گیری کنند گفت :  هم اکنون مسئله این است که اعتماد عمودی بین مردم و مسئولان دچار اختلال شده است  بنابراین باید این اعتماد به وجود بیاید.

 

خبرنگار: علی چاهه

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟