سیاوشی : منتظر تصمیم شورای امنیت ملی به ریاست رهبری هستیم/قطعا پاسخ این عملیات تروریستی را خواهیم داد

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا، درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: این ترور برای من اصلا قابل تصور نبود ، بسیار شک آور بود.  سردار سلیمانی ابعاد بین المللی داشت نه تنها در خاورمیانه یک فرد مهم حساب می‌شدند بلکه در ابعاد بین المللی نیز شخصیت موثری هستند.

وی ادامه داد: در عین حال که سردار سلیمانی یک نخبه نظامی و سیاسی بودند اما هیچ وقت در داخل کشور سمت و سویی را نگرفتند. به همین دلیل بود که یک شخصیت کاریزماتیک داشتند و همه جناح ها به او معتقد بودند و دوستش داشتند.

سیاوشی با بیان اینکه نظرات مختلفی درباره این اتفاق داده می‌شود مطرح کرد: ترور سردار قاسم سلیمانی تبعات سنگینی برای آمریکا خواهد داشت. ما در داخل ایران این اتفاق را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم چرا که این اتفاق برای یکی از بزرگترین فرزندان این مملکت رخ داد که نه تنها برای ایران یک عمق امنیتی بزرگ را ایجاد کردند بلکه کشور های دیگر را نیز از خطر بزرگ داعش حفظ کردندو باید منطقه سپاسگرار ایشان باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نبود سردار سلیمانی چه تاثیری بر امنیت منطقه و ایران دارد بیان کرد: رهبری در سخنرانی که اخیرا داشته اند در سخنانشان گفتند که ما به دنبال جنگ نیستیم. قطعا ما پاسخ این عملیات تروریستی را خواهیم داد اما به دنبال جنگ نیستیم.

سیاوشی ادامه داد: جرقه جنگی را که آمریکا در عراق زد دامن گیر خودش نیز خواهد شد و تقریبا حدود  20 سال است که در باطلاق عراق گیر کرده و نتوانسته است که از آن خارج شود. این کشور با اقدامی که انجام داد عملا حاکمیت یک کشور را نقض کرده است که قاعدتا دولت عراق نباید این مسئله را بی‌پاسخ بگذارد.

این نماینده در پایان تشریح کرد: اینکه چه اقدامی را می‌خواهیم در پیش بگیریم بستگی به تصمیمی دارد که تا ساعتی دیگر شورای امنیت ملی به ریاست رهبری می‌گیرد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 531624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟