باستانی : سردار سلیمانی شهید راه صلح است

مسعود باستانی روزنامه نگار در گفت‌وگو با خبرنگار  رکنا درباره اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت:

باید به مردم ایران تسلیت گفت زیرا که سردار سلیمانی و همرزمانش به خاطر دفاع نیابتی از مرزهای ایران دربرابر داعش کردند، خاطراتی ماندگار آفریدند. حتی مخالفین جمهوری اسلامی نیز نمی‌توانند این موضوع را منکر شوند که جهان یکی از سردارانی را که در برابر افراطی های داعش ایستاده بود و عامل موثری در جلوگیری از رشد و گسترش جنایت های داعش بود را از دست داده است. مقابله ایشان با جنایت های داعش در عراق و سوریه، مرزهای ایران را از شر نیروهای داعش که به شدت عطش برخورد با ایرانی ها را داشتند، مهار کرد.

این روزنامه نگار تاکید کرد: خطوط کلی استراتژی و سیاست کلان ایران مشخص است. ایران قرار نیست که جنگی به راه بیاندازد کما اینکه جنگ طلبی نیز هیچ وقت در فهرست سیاست های ایران قرار نداشته است. اولویت ما حفظ تمامیت ارضی و جان ایرانیان است اما متاسفانه امروز فردی در کاخ سفید دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است که رقبای سیاسی خودش، بزرگ ترین منتقدان اقدامات وی هستند.

او با اشاره به اظهارات نانسی پلوسی و برنی سندرز مبنی بر عواقب خشونت بار این اقدام ترامپ تاکید کرد:

آنها نیز در مقابل اقدام عجولانه، کینه توزانه و حماقت بار ترامپ واکنش نشان دادند. حتی اگر آمریکایی ها به بهانه و با اتهام تروریست بودن، سردار سلیمانی را هدف گرفتند، این اقدام هیچ چیزی جز برهم زدن چرخه خشونت در منطقه ندارد.امروز دیگر دنیا به دنبال کاهش خشونت ورزی است و همه می دانند که به هیچ وجه نمی‌توان جواب ترور را با ترور دارد.

مسعود باستانی با بیان اینکه نانسی پلوسی در توییتر خود نوشته است که حملات آمریکا خطر افزایش جدی خشونت ها را به دنبال خواهد داشت، آمریکا و جهان نیز نمی‌تواند افزایش تنش ها را به نقطه بدون بازگشت تحمل کند. اضافه کرد: آقای سندر نیز نوشته است که حمله آمریکا به سردار سلیمانی ما را در آستانه جنگی فاجعه آمیز قرار داده است و می‌تواند به قیمت جان انسان ها و هزینه تریلیون دلاری برای آمریکا تمام شود.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات یک سناتور دموکرات آمریکایی که گفته است که این اقدام باعث کشته شدن تعداد بیشتری از آمریکایی ها خواهد شد. اخبار دو سه روز گذشته را یادآوری کرد و با تاکید بر خبر انتقال تعدادی از سربازان ایالات متحده به منطقه و استقرار یک ناو جدید که در واقع به عنوان جایگزین وارد خلیج فارس شده است ، گفت :

همه این رفتار ها نشانگر خوی جنگ طلبانه و علاقمندی ترامپ به افزایش تنش در منطقه است.

این تحلیلگر با اشاره به تاکید ترامپ در آستانه سال نو که به صلح علاقه مند است و به جنگ تمایل ندارد اضافه کرد: رفتار دونالد ترامپ با گفتار او تفاوت دارد. او به گونه ای شاخ و شانه می‌کشد که به نظر می رسد هیچ منطقی جز انتقام جویی و جنگ افروزی پشت آن ندارد.

باستانی در ادامه سخنانش، با اشاره به این نکته که سردار سلیمانی در طول 8 سال جنگ ایران تحمیلی و فرماندهی در عملیات های مختلف به اندازه کافی تجربه جنگ های کلاسیک را اندوخته بود ، گفت : ایشان به خاطر ارتباطات زیادی که با شهید عماد مغنیه و نیروهای حزب الله لبنان داشتند و همچنین به دلیل حضور متمادی در مناطقی که اغلب تحت سیطره جواسیس و یا شنود اسرائیلی ها قرار داشته، بسیار کارآزموده بوده و اینگونه نیست که شناسایی ایشان به راحتی انجام شده باشد. اما امروز عملا شاهد یک جنگ رسانه ای هستیم.

آنها مدعی می شوند ما از مکان سردار سلیمانی خبر داشته ایم در حالی که وقتی شلیک انجام می‌شود پنج خودرو که به صورت کاروانی حرکت می‌کردند مورد اصابت قرلر دادند تا شاید در یکی از آنها سردار سلیمانی مورد هدف قرار بگیرد.

این روزنامه نگار تاکید بر اینکه امروز بایستی با دقت زیاد و‌ مهارت و خویشتن داری از ایران خود در برابر انواع آسیب هایی که در منطقه وحود دارد ، از ایران محافظت کنیم تصریح کرد:

کسانی با غرض و مرض می‌خواهند با تحریک ایرانیان در منطقه خشونت خیز خاورمیانه فضای کنونی ایرانیان را ناامن کرده و جنگ افروزی کنند. رسالت تاریخی ما مهار این توطئه هاست. شهدای ما چون شهدای دفاع از کشور بوده اند در واقع شهیدان صلح هستند و امروز بهروزی و توسعه ایرانیان در شرایطی میسر خواهد شد که ما در درون کشور به یک صلح پایدار برسیم. صلحی که در سایه تعامل عادلانه با همسایگان و امنیت روز افزون برای شهروندان سعادتمند و خرسندی هموطنان را در دل خود داشته باشد.

مسعود باستانی در پایان گفت: سردار سلیمانی به خیل هم‌رزمان شهید خود پیوست . شهدایی که در طول 8 سال جنگ تحمیلی کنارش بودند. او هم توفیق یافت تا در کنار سرداران و سربازان وطن قرار بگیرد.

شهید سردار سلیمانی یکی از سربازان وطن است و به دلیل دفاع نیابتی بر علیه داعش رسم و رزم وی ماندگار خواهد شد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 531610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟