ساماندهی زنان بی خانمان به اجبار نمی شود / اکثر زنان کارتن خواب اطراف حرم اعتیاد دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صبح امروز گزارشی در پایگاه خبری رکنا منتشر شد که حکایت از وضعیت زندگی زنان بی خانمان جنوب تهران داشت . دراین گزارش یکی از این زنان به خبرنگار رکنا گفته بود که در پی گرسنگی دو روزه و نداشتن پول به ناچار مجبور به تن فروشی شده و در یکی از قبرهای منطقه در ازای یک ساندوچ فلافل ، تن به خواست سه مرد داده است.

یک منبع آگاه از زیرمجموعه وزارت کشور در توضیح  چنین اتفاقات در  منطقه برای زنان بی خانمان و کارتن خواب چنین به خبرنگار رکنا چنین گفت :اکثر این زنان  بخاطر  اعتیاد و تامین پول مواد مخدر تن به چنین خواست هایی بدهند .جمع آوری و نگهداری زنان خیابان خواب در حیطه شهرداری است و فرمانداری یک نهاد حاکمیتی است و کار اجرایی نمی کند.

وی با بیان اینکه اگر کارتن خوابها در راه مانده باشند کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه حمایت از آنها را دارد و اگر زن سرپرست خانوار، معلول یا شرایط خوبی ندارد باید تحت پوشش بهزیستی باشد افزود : رکنا: جمع آوری کارتن خواب در دستور کار شهرداری ها است تا  در گرمخانه ها نگهداری شوند .البته شهرداری نمی تواند این افراد را مجبور کند که به گرمخانه ها بروند.

او در پاسخ به این سوال که این زنان یا مردان کارتن خواب پول استفاده از مترو را هم ندارند چطور می خواهید اینجا را ترک کنند؟ تاکید کرد: «بزرگ ترین معضل بهشت زهرا (س) این زنان و مردان است که موادفروشی، سرقت و تکدی گری می کنند. متکدیان مالیات پرداخت نمی کند. بسیاری از این زنان در بهمن ماه برای تکدیگری به حرم مطهر می آیند. چرا که خارجی ها در این ماه به حرم می آیند. متکدی های حرفه ای آنجا زیاد هستند. آنها از منطقه امنی که ایجاد شده سوءاستفاده می کنند. خیلی به سیدحسن خمینی گفته شده است  که اینجا غذا بخش نکنیم تا چنین فضایی ایجاد نشود ولی هر بار ایشان گفتند که  این افراد به ما و اینجا پناه آورده اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 526599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟