انباشت زباله های بیمارستانی سرکوچه های شهر + فیلم
حجم ویدیو: 4.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زباله های بیمارستانی به زباله های شهر بازگشتند. مدتی می شود که دوباره شاهد دور ریخت زباله های بیمارستانی در مخزن های زباله شهری هستیم که در دسترس کودکان کار و زباله گردان قرار می گیرد. گذشته از اینکه طبق قانون مراکز درمانی و پزشکی باید زباله های خود را   بی خطر سازی کنند و بعد در مخازن زباله تخلیه کنند این شرایط می تواند سلامت زباله گردان را تحت تاثیر قراردهد و در ادامه بهداشت شهر صدمه می بیند.

براساس آمارهای جهانی بین 10 تا 52 درصد زباله های بیمارستانی عفونی هستند و حتی در صورت بازیافت نیز ممکن است باعث انتقال بیماریهای واگیردار شوند. به همین دلیل بیمارستان ها موظف شدند زباله های خود را بی خطرسازی کنند. اما این اتفاق مدتها طول کشید و بالاخره بیمارستان ها به دستگاه های بی خطرسازی مجهز شدند. اما در این میان کلینیک ها، درمانگاه ها و مطب ها این بی خطرسازی را انجام نمی دهند و زباله های بیمارستانی که حتی قطعاتی از اعضای بدن انسان که در کلینیک ها جراحی می شود، از مخازن زباله سر در می آورد.

کودکان، زنان و مردان زباله گرد که نان خود را از مخازن زباله در می آورند اولین کسانی هستند که در خطر بیماری های عفونی قرار می گیرند. چرا که این زباله های بیمارستانی می تواند به آنها آسیب های گاه جبران ناپذیر وارد کند.

علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در این مورد می گوید: تا پایان سال بی خطر سازی و دفع بهداشتی زباله های عفونی در مطب های و کلینیک های درمانی محقق می شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از این جبهه گیری اعلام کرده است  مردم می توانند با دیدن زباله های بیمارستانی در مخازن زباله با وزارت بهداشت تماس گرفته و مراکز بهداشتی متخلف را معرفی کنند.

این مراکز با برخوردهای قانونی حتی به تعطیلی کشیده می شوند. اما به نظر می رسد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظارت بر زباله های پرخطر بیمارستانی نمره قبولی نگرفته است زیرا ، زباله های بیمارستانی بدون بی خطر سازی شدن به مخازن زباله شهری بازگشته اند...

 

خبرنگار: پریسا هاشمی

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 524725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟