ماجرای مرگ زن کارتن خواب در گرمخانه‌ تهران واقعیت ندارد

به گزارش رکنا، سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران  درباره انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ابتلا و فوت یکی از مددجویان زن در گرمخانه‌‌ای در پایتخت اظهار داشت: همه تمهیدات لازم در این زمینه در نظر گرفته شده و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا به آنفلوانزا و یا فوت ناشی از آن در گرمخانه‌های پایتخت نداشته‌ایم.

وی افزود: در صورتی که مورد مشکوکی از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوانزا باشد پزشک مستقر مشکل را بررسی و در صورت نیاز بیمار به بیمارستان ارجاع داده می‌شود.

حسینی ادامه داد: مرکز لویزان و خاورشهر به صورت 24 ساعته پزشک مقیم دارد و گرمخانه‌ها و واحدهای کوچک تنها 2 تا 3 روز در هفته پزشک برای آنها در نظر گرفته شده؛ لذا زمانی که موارد مشکوک به ابتلا باشد انتقال بیمار به مراکز بزرگتر انجام تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان رکرد: اگر مدیر مددسرا تشخیص دهد که فردی مبتلا به آنفلوانزا است از طریق گشت فوریت‌های اجتماعی به گرمخانه‌ای که شیفت پزشک دارند منتقل و آنجا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: برخی از مددجوها به ویژه در سامان‌سرای خاورشهر گاهی شرایط جسمی مناسبی ندارند و لازم است این افراد به بیمارستان انتقال یابند که طی همکاری با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف از جمله دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی قرار شده روند اخلال در پذیرش این افراد برطرف و مشکلی در این زمینه نباشد.

به گزارش فارس،‌ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار منتشر شده درخصوص افراد مبتلا به ویروس آنفلوانزا گفت: طبق آخرین آمار 15 نفر تا کنون به دلیل ابتلا به انواع ویروس آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: این ویروس دارای دو نوع دو H1N1 و H3N2 است که ۸ نفر از آن‌ها به دلیل ابتلا به نوع یک فوت شده و 7 نفر نیز به دلیل به نوع دوم این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز از ابتلای 3915 نفر به بیماری‌های تنفسی خبر داده بود که از این تعداد 342 مورد مربوط به مبتلایان به آنفلوآنزا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 521114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟