امدادرسانی به ۲۰۹ خودرو گرفتار برف در گیلان

به گزارش رکنا، محمدرضا نازک کار، اظهار کرد: در پی بارش برف در محور‌های کوهستانی، اکیپ‌های راهداری استان با آمادگی لازم از ساعات اولیه بارش در محور‌های شریانی استان حضور داشته و نسبت به اجرای بیش از ۱۲۴۵ کیلومترباند برف روبی محور‌های کوهستانی استان از ۲۴ لغایت ۲۷ آبان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بارش برف در محور‌های کوهستانی به بیش از ۶۰ سانتیمتر رسیده است، گفت: اکیپ‌های راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در محور‌های مذکور مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۳۲۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۸ راهدارخانه استان مستقر و آماده خدمت رسانی هستند، تصریح کرد: گیلان ۲۰ راهدارخانه ثابت و هشت راهدارخانه سیار دارد.

نازک کار از اسکان ۶۰ نفر مسافر در محور اسالم به خلخال در راهدارخانه‌های استان طی مدت مذکور خبر داد و گفت: ۲۰۹ مورد امدادرسانی به خودرو‌های در راه مانده نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه برفروبی در محور‌های کوهستانی شهرستان رودبار، سیاهکل، املش و شفت ادامه دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه محور‌های اصلی و فرعی استان به جز محور پونل - خلخال باز است و تردد جریان دارد، اما به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

این مقام مسئول از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر، حتما پیش از برنامه ریزی برای سفر از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟