پیامک های جعلی دریافت رمز یک‌بار مصرف / شهروندان مواظب باشند

به گزارش رکنا ،‌ سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره پیامک‌هایی با عنوان «دریافت رمز یک‌بار مصرف» گفت: این پیامک‌ها جعلی هستند و یک سری افراد سودجو از این موقعیت سوءاستفاده کرده و با ارسال پیامک به افراد خود را نماینده بانک معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد سودجو با ارسال یک لینک به مردم از آنها می‌خواهند برای دریافت رمز یکبار مصرف در لینک مورد نظر ثبت‌نام کنند. مردم نیز باید بدانند که اغلب لینک‌های رسمی و معتبر در دامنه ir.  هستند. همچنین باید توجه کنند که برای دریافت این رمز و فعال‌سازی آن باید به بانک مراجعه کنند و به پیامک‌هایی که از سوی مبادی غیررسمی برای‌شان ارسال می‌شود، توجه نکنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با تاکید براینکه مردم برای دریافت رمز به بانک عامل خود مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: سرشماره‌های بانکی کاملا مشخص است و بانک‌ها از این طریق برای مشتریان خود پیامک ارسال می‌کنند. هیچگاه بانک‌ها از طریق شماره‌های شخصی و از طریق سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل برای مشتریان خود پیامک ارسال نمی‌کنند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: یک اصل کاملا مشخص وجود دارد و این است که برای دریافت خدمات نیازی به پرداخت هزینه از طریق درگاه‌های اینترنتی نیست، بلکه هزینه خدمات به صورت آبون‌مان از حساب مشتریان کسر می‌شود. هموطنان توجه داشته باشند؛ هر زمان پیامکی دریافت کردند که از آنها برای ارائه خدمات پول درخواست کرد، بدانند که آن جعلی و کلاهبرداری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟