دلیل بوی نامطبوع در بازارچه جم چیست ؟+ عکس و فیلم
حجم ویدیو: 2.27M | مدت زمان ویدیو: 00:00:24

به گزارش رکنا ، ریختن زباله‌های بازارچه شهرداری جم در رودخانه سبب شده تا بوی آن شهروندان را آزار دهد و خطری جدی برای سلامت مردم و بازاریان باشد و هر چند شهردار جم وعده رفع این مشکل را داد اما همچنان این حکایت پا بر جاست.

بازگشت بوی آزاردهنده به بازارچه جم/ خطر در کمین سلامت شهروندان و بازاریان+فیلم

در شهریورماه سال جاری بود که مردم سوژه‌ای تحت عنوان بوی آزار دهنده بازارچه شهرداری جم را در سامانه فارس‌من به ثبت رساندند و با پیگیری خبرنگار فارس مشکل  برطرف شد اما دوباره مشکل بوی آزار دهنده بازارچه شهرداری جم جانی دوباره گرفته و گلایه مردم از سر گرفته شده است.

رونق بازارچه و عدم توجه به زباله‌ها

بازارچه شهرداری جم که حدود یک دهه است به بهره‌برداری رسیده طی این سال‌ها با مشکل جمع‌آوری زباله‌ها و بوی بد ناشی از آن روبرو بوده و با توجه به افزایش جمعیت شهرستان جم، خرید و فروش در این بازار نیز که اکثرا میوه و تره‌بار و خرید و فروش ماهی و میگو، مرغ و... رونق گرفته اما اقدامی برای رفع مشکل زباله‌ها و بوی آزار دهنده آن نشده است.

بوی آزار دهنده‌ای که مردم را آزار می‌دهد

بوی آزار دهنده زباله‌ها که اکثراً مغازه‌داران زباله‌های خود را به درون رودخانه و زیر پل ورودی روستای علی آباد می‌ریزند سبب شده تا مردم نسبت به آن گلایه داشته باشند و خواستار رفع دائمی آن باشند و امیدوارند به صورت مقطعی این مشکل حل نشود و برای همیشه با بوی آزار دهنده بازار خداحافظی کنند.

نارضایتی عمومی از وضعیت زباله‌ها

علی قاسمی یکی از اهالی روستای علی آباد است که در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: بوی زباله‌هایی که مغازه‌داران به پشت بازارچه و داخل رودخانه می‌ریزند مشام رهگذران را آزار می‌دهد و نارضایتی عمومی مردم این منطقه را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: اکثر مردم روستای علی آباد هر روز بارها پیاده به شهر جم می‌روند و وقتی از روی پل و کنار بازارچه عبور می‌کنند باید بوی بد زباله‌ها را تحمل کنند و امیدواریم برای همیشه این مشکل رفع شود.

خطر در کمین سلامت شهروندان و بازاریان

عبدالله نوروزی یکی از اهالی شهر جم است که به خبرنگار فارس گفت: ریختن زباله به رودخانه سبب بیماری می‌شود و علاوه بر اینکه زباله‌ها چهره شهر را ناخوشایند می‌کنند سبب جمع شدن حیوانات موذی هم می‌شوند و بسیار برای سلامت شهروندان خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: مردم خواستار رفع این مشکل هستند و از مسؤولان مربوطه و ذی‌ربط می‌خواهیم تا با نظارت جدی بر بازارچه شهرداری جم برای همیشه به این مشکل پایان دهند و اگر کسی تخلفی انجام داده با وی برخورد جدی شود زیرا سلامت مردم را هدف گرفته است.

جم پاکیزه‌ترین شهر استان بوشهر، منهای بازارچه!

به گزارش فارس، با نگاهی به شهرهای استان بوشهر در می‌یابیم که شهر جم یکی از زیباترین و پاکیزه‌ترین شهرها است و شاهد نظافت خوب و مطلوبی در سطح شهر هستیم اما متاسفانه مشکلات زباله‌های بازارچه شهرداری دست از سر مردم و بازاریان بر نمی‌دارد و می‌طلبد مسؤولان شهرداری و شورای اسلامی شهر جم عزمی جدی برای حل آن داشته باشند و این مشکل را رفع کنند.

وعده‌های شهردار جم روی زمین باقی ماند

شهردار جم در پیگیری قبلی خبرگزاری فارس با آگاه شدن از مشکل بوی آزار دهنده بازارچه سریعا به موضوع ورود کرد و این مشکل برای چند روزی رفع شد اما دوباره مجددا شاهد این مشکل هستیم.

صدرالله حیدری به فارس گفته بود: به پیمانکار خدمات شهری شهرداری تاکید کرده‌ایم تا دیگر این مشکل به وجود نیاید و شهروندان و بازاریان اذیت نشوند و مشکلات محیط زیستی نیز به وجود نیاید. همچنین مغازه‌داران حق ریختن زباله به رودخانه را ندارند و سطل‌های زباله در کنار بازارچه وجود دارد که در هفته سه مرتبه شتسشو و ضد عفونی خواهند شد.

وی تاکید کرد: با توجه به فصل ماهی و میگو به نیروهای خدمات شهری تذکر داده‌ایم تا هر روز نظافت بازار با دقت بالاتری انجام شود و پیمانکار نیز وظیفه دارد تا با نظارت از بازار از ریخته‌شدن زباله به درون رودخانه جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش، سخنان شهردار جم فقط برای چند روز این مشکل بازارچه را رفع کرد و در حال حاضر همچنان مشکل بوی آزار دهنده در بازارچه و زیر پل علی آباد، مردم و شهروندان را آزار می‌دهد و باید دید په موقع قرار است این مشکل برای همیشه رفع شود؟

فاجعه زیست محیطی در انتظار شهرستان جم

بازدید میدانی خبرنگار فارس از وضعیت بازارچه و رودخانه کنار آن نشان می‌دهد شستشو و ضد عفونی سطل‌های زباله در بازار انجام نمی‌شود و ریخته شدن زباله‌ها و فاضلاب شهری در درون رودخانه سبب می‌شود تا در آینده فاجعه‌ای زیست محیطی در شهرستان رخ دهد.

با توجه به ریخته شدن زباله‌ها و فاضلاب به درون رودخانه فصلی شهر جم، بهتر است نهادهای نظارتی و اداره منابع طبیعی، اداره حفاظت از محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جم به موضوع ورود کنند و اجازه ندهند تا فاجعه محیط زیستی شهرستان جم را تهدید کند و نگرانی‌ای در خصوص سلامت مردم و بازاریان نیز وجود نداشته باشد. مردم منتظرند تا خبرهای خوشی در خصوص پایان این مشکل را دریافت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 514461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟