پشت پرده مخالفت برخی از مدیران شهری برای جدایی ری از تهران

به گزارش رکنا، علیرضا زند کریمخانی عضو شورای شهرستان ری درباره طرح جدایی شهرستان ری از استان تهران گفت: حق قانونی شهرستان ری است که مستقل شود و برای خود نیز نماینده مستقلی داشته باشد و علت صحبت من این است زمانی که به قدمت و پیشینه ری نگاه می کنیم این شهرستان برای خود نمایندگانی در مجلس داشته است.

عضو شورای شهرستان ری با اشاره به توسعه شهرستان ری در دهه‌های اخیر گفت: متأسفانه در همه کشور‌ها با توسعه یک شهرستان توسعه اقتصادی و زیرساختی آن نیز انجام می شود اما شهرستان ری با توسعه هیچگونه خدمات زیر ساختی دریافت نکرد و ما شاهد کاهش خدمات در این شهرستان بودیم.

او با بیان این مطلب آن زمانی که شهرستان ری وجد داشت بسیاری از استان ها هنوز وجود نداشتند، گفت: حق شهرستان ری است که از امکانات، عوارض و دارایی برخوردار شود و باید بدانیم که ری بود و سپس تهران آمد.

زند کریم‌خانی تصریح کرد: اگر شهرستان ری در گذشته وجود نداشت و در تقسیمات کشوری اثری از آن نبود حرف امروز مسئولان درست بود که ری باید زیر نظر تهران باشد، اما در گذشته شهرستان ری در تقسیمات کشوری وجود داشته و به مرور زمان از تقسیمات کشوری حذف شده است و می‌توان گفت اسلامشهر، بخشی از رباط‌کریم مانند حکیم آباد، علی‌آباد از شهرستان ها و بخش هایی هستند که در گذشته بخشی از شهرستان ری بوده اند.

او در پاسخ به این سوال که علت مخالفت ها برای جدایی شهرستان ری از تهران چیست، گفت: حدس من این است که مخالفان طرح جدایی ری از تهران به دلیل مسائل سیاسی و احتمال ریزش رای تهران مخالف اجرای این طرح هستند و باید به این نکته نیز اشاره کرد که شهرستان ری درآمد هایی در بخشی هایی از فرودگاه بین الملل امام خمینی(ره)، پالایشگاه و شهرک صنعتی شمس آباد دارد که این درآمد به تهران سر‌ریز می شود و ری سهمی از این در آمد ها ندارد.

عضو شورای شهرستان ری با اشاره به آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵، گفت: آمار ها نشان داد میزان جمعیت ری در سال ۹۰ رقمی در حدود ۲۴ هزار نفر بود که این رقم در سال ۹۵ به ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است و این پرسش باقیماند که با توجه به افزایش صد درصدی جمعیت چه میزان به زیر ساخت های ری اضافه شده است؟

او تاکید کرد: شهرستان ری در حال پیشرفت است، اما زیرساخت‌ها و درآمد آن به سمت تهران هدایت می‌شود و تنها بار مشکلات تهران است که به دوش ری مانده است.

زند کریم‌خانی افزود: نمایندگانی که مخالف طرح جدایی ری از تهران هستند، مشکلات شهرری را نمی‌بینند و درک نمی‌کنند.

عضو شورای شهرستان ری با اشاره به احداث مسکن مهر در حسن‌آباد گفت: مدیران و مسئولان مسکن مهر را به حسن آباد آوردند، اما به زیر ساخت های مورد نیاز طرح مسکن مهر مانند مسجد، تاکسی، اتوبوس، مدرسه توجهی نکردند.

زند کریم‌خانی با اشاره به بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: بار‌ها رئیس محیط زیست، رئیس جمهور و دیگر مدیران اجرایی کشور در تردد و بازدید خود از مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به این نکته اذعان داشتند که به دلیل ترانزیت و مسافران خارجی باید مشکل بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ع) حل شود اما سوال من این است که مردم ساکن در حسن‌آباد، فشافویه و دیگر بخش‌های ری نباید اعتراضی نسبت به بوی نامطبوع زباله‌سوزی آن هم به شکل غیر اصولی داشته باشند؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟