خرید ۱۰۰ قلم دارو برای ارائه به زوار اربعین در مرز شلمچه

به گزارش رکنا، دکتر هدی مجیری  اظهار کرد: جلسات متعددی از چند ماه قبل برگزار شده بود و نتیجه این جلسات فارماکوپه‌ای بود که برای شرایط بحران، بیماری‌های احتمالی و متناسب با وضعیت در روزهای پیاده‌روی اربعین تهیه شد.

وی با اشاره به این مهم که میزان دارو و ملزومات خریداری ‌‍شده برای زوار اربعین حسینی تا به امروز چیزی بالغ بر ۷ میلیارد ریال بوده است، گفت: داروها ابتدا در انبار غذا و دارو نگهداری شده و سپس به انبار مرکزی شلمچه منتقل و داروخانه در این نقطه مرزی راه‌اندازی شد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: داروها با توجه به درخواست در اختیار فوریت‌های پزشکی و نیروهای بهداشت مستقر در شلمچه قرار گرفته و همچنین ملزوماتی همچون ماسک نیز به زوار داده شده است.

وی با اعلام این خبر که داروخانه شلمچه به صورت مستمر شارژ می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه تا به امروز هیچگونه کمبود دارویی در این نقطه مرزی وجود نداشته است.

دکتر مجیری بیان کرد: داروخانه شلمچه در ۲ شیفت ۱۲ ساعته مشغول خدمت است که در هر شیفت حداقل یک داروساز و ۳ یا ۴ کارشناس خدمات‌رسانی را در نهایت سرعت و دقت انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ما در مرز شلمچه تا بازگشت زوار اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و نزدیک به ۱۰۰ قلم دارو و حدود ۸۰ قلم ملزومات تا به امروز برای منطقه خریداری شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.اجتماعی

کدخبر: 509434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟