آزادراه کربلا ، آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی

درگذشته سفر به کربلا دور از تصور بود و به سادگی امکان سفر به دشت نینوا میسر نبود. اما امروزه سفر به کربلا بسیار ساده‌تر و امن‌تر صورت می پذیرد. هر ساله در ماه محرم تب و تاب سفر به کربلای معلی و عتبات عالیات اهل‌بیت پیامبر شدت می‌گیرد و عاشقان این خاندان سعی می‌کنند به هر طریقی برای زیارت عازم کشور عراق شوند.

در این میان بسیاری از هموطنان، مسیر زمینی را برای رسیدن به حرم حسینی انتخاب می کنند. مسیری که در سال های گذشته به دلیل نبود جاده مناسب، عدم ایمنی و فقدان امکانات لازم، مخاطرات زیادی برای زائران کربلا ایجاد کرده بود. شاید بتوان گفت: احداث و تجهیز « آزادراه کربلا » بهترین خبر برای مسافران کربلا بوده است، زیرا با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی مسافران زیادی قصد سفر به کربلا را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره­ برداری « آزاد راه کربلا » با اشاره به اینکه ایمن شدن سفر اربعین برای زائرین کربلای معلی هدف اصلی احداث این آزادراه بوده است گفت: این پروژه‌ که به نام «مسیر کربلا» شناخته شده است برای زائرانی که به زیارت امام حسین می‌روند، بخشی از مسیر تهران تا کربلا و حدفاصل ساوه تا همدان ایجاد شده است. امین چوبدار کاهش حوادث جاده ای برای زوار کربلا و همچنین افزایش ایمنی را مهمترین مزیت احداث این آزادراه عنوان کرد و افزود: « آزاد راه کربلا » به دلیل تردد بالای زائرینی که به زیارت امام حسین می‌روند، از جمله مسیرهایی است که سالانه میلیونها زائر و صدها هزار وسیله نقلیه در آن رفت و آمد دارند. به همین دلیل ایمنی راه از مهمترین مواردی است که بر روی آن تاکید شده است. وی در ارتباط با مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی از مهمترین رویدادهای مذهبی ما شیعیان به حساب می آید، به همین منظور امسال نیز آمادگی لازم جهت تامین امنیت جاده ای و همچنین تسهیل دسترسی به خدمات رفاهی برای زائرین کربلا را داریم.

آزادراه کربلا،آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی

چوبدار در ادامه، مجتمع های خدمات رفاهی آزادراه کربلا را کاملا مجهز خواند و افزود: زائران اربعین حسینی و رانندگان به استراحتگاه هایی نیاز دارند تا بتوانند از خدمات موردنیاز در طول سفر استفاده کنند. به همین منظور در مسیر 170کیلومتری رفت‌و‌برگشت آزادراه کربلا 4 مجتمع خدمات رفاهی فعال وجود دارد و دو مجتمع دیگر نیز در حال ساخت است.

امین چوبدار در پایان بیان کرد باتوجه به اینکه همه ساله و با شروع سفرهای اربعین حسینی موکب هایی در مسیر رفت و برگشت آزادراه به منظور ارائه خدمات شایگان به زائرین کربلا برپا می گردد، جهت رفاه حال استفاده کنندگان از آزادراه و پیش از شروع سفرهای اربعین حسینی نسبت به اجرای بیش از ۲۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت، لکه گیری،‌ درزگیری، تقویت سیستم روشنایی ایستگاه های پرداخت عوارض و مجتمع های خدمات رفاهی، افزایش و ارتقاء حفاظ جانبی، احیای خطکشی و تابلو علائم و بهسازی زیرگذرها اقدام شده است و به همین دلیل زائران کربلا در مراسم اربعین حسینی با آرامش خاطر می توانند آزادراه کربلا را جهت تردد ایمن انتخاب کنند.

کدخبر: 509014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟