وضعیت پناهنده ها در سال 2020 مشخص شد

به گزارش رکنا، کاخ سفید روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد میزان ظرفیت پذیرش پناهندگان در این کشور برای سال ۲۰۲۰ میلادی تنها ۱۸ هزار نفر خواهد بود. این در حالیست که در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ هزار پناهنده از سوی آمریکا پذیرفته شده بودند.

طبق فهرست اعلامی جدید کاخ سفید، این سهمیه ۱۸ هزار نفری بر این اساس تقسیم بندی خواهند شد: ۵ هزار سهمیه برای کسانی که به دلیل باورهای دینی خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. ۴ هزار سهمیه برای عراقی‌ها، هزار و ۵۰۰ سهمیه برای شهروندان گواتمالا، هندوراس والسالواردو. همچنین ۷ هزار و ۵۰۰ ظرفیت دیگر هم به افرادی از سراسر جهان که واجد شرایط دریافت پناهندگی ایالات متحده باشند اعطا خواهد شد.

این تعداد کمترین میزان پذیرش پناهنده در تاریخ مدرن ایالات متحده به شمار می‌رود. در سال جاری میلادی نیز دولت آمریکا تنها با اعطای پناهندگی به ۳۰ هزار نفر موافقت کرد که کمترین میزان پذیرش پناهنده از سال ۱۹۸۰ به این سو بود اما سیاست‌های کاهش پذیرش پناهجو در دولت ترامپ همچنان ادامه دارد.

هر ساله تعداد پناهندگان در آمریکا مطابق با حوادث تاریخی در نوسان بوده است. به عنوان مثال در سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ بسیاری از پناهجویانی که به آمریکا آمدند از اتحاد جماهیر شوروی سابق بودند. سیاست پذیرش پناهجو در دولت باراک اوباما سیر فزاینده‌ای به خود گرفت به طوری که در سال پایانی حضور اوباما در کاخ سفید و شدت گرفتن بحران سوریه، این عدد به ۱۱۰ هزار نفر رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 506065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟