مرگ تلخ  سرباز خوش تیپ  در یزد! / قلبش هنوز می تپد! + عکس

به گزارش رکنا ، قرار بود پس از پایان دوران خدمت سربازی خانواده اش برای او آستین بالا بزنند و او راه راهی خانه بخت کنند.این بزرگترین آرزوی پدر و مادر پسر جوان بود اما این آروز هیچ وقت به حقیقت نرسید . فقط یک ماه مانده بود که خدمتش تمام شود که یک حادثه رانندگی باعث شد پسرجوان دچار مرگ مغزی شود.حالا پدر ومادر سرباز جوان با اعلام رضایت خود قبول کردند قلب فرزندشان با یک پرواز مستقیم از یزد به تهران سفر کند تا در سینه جوان هم سن و سال فرزند خود دوباره شروع به تپیدن کند.

یزد 1

صبح روز دوازدهم شهریورماه امسال بود که محمد زارع بیست ساله سوار موتورش شد تا به محل خدمتش برود.24 ساعت خدمت و 24 استراحت بود ،البته در همان 24 ساعت زمان استراحت هم مشغول کار موتورسازی و کسب درآمد بود.آن روز محمد هنوز به محل خدمتش نرسیده بود که آن حادثه هولناک برایش رخ داد و او را راهی بیمارستان کرد.

دایی محمد ماجرای حادثه را اینطور بازگو می کند:صبح بود که با ما تماس گرفتند و گفتند محمد تصادف کرده و او را به بیمارستان شهر میبد یزد منتقل کرده اند.بلافاصله خودمان به بیمارستان رساندیم .پزشکان می گفتند در جریان تصادف صدمه شدیدی به سر محمد وارد شده است و هرچه سریعتر باید او را به بیمارستان فرخی شهر یزد منتقل کنیم .

راد ادامه می دهد: وقتی جویای ماجرای تصادف شدیم فهمیدیم که یک نیسان یخچالدار که جلوی محمد در حرکت بوده ناگهان تغییر مسیر می دهد و محمد که با موتور پشت خودروی نیسان بوده نمی تواند موتورسیکلت را کنترل کند و با شدت به آن برخورد می کند.

تلاش برای نجات جان محمد

پسر جوان به بیمارستان فرخی یزد منتقل شد و پزشکان تمام تلاش خود را به کار بستند تا او دوباره سلامتی اش رابه دست بیاورد اما شدت ضربه ای که به سرش وارد شده بود به حدی زیاد بود که پس از یک روز مرگ مغزی او اعلام شد.

دایی محمد می گوید:وقتی پزشکان خبر مرگ مغزی محمد را به ما دادند دنیا برایمان تیره و تار شد.تا آن روز امیدوار بودیم او به زندگی بازگردد .فقط یک ماه مانده بود خدمتش تمام شود.قرار بود برایش آستین بالا بزنیم اما او سرنوشت دیگری داشت.او فرزند بزرگ خانواده بود و همه کارهای خانه را انجام می داد.او آنقدر مهربان بود که در فامیل هرکسی برایش مشکلی پیش می آمد محمد برای کمک کردن پیش قدم بود.

رضایت برای اهدای عضو

راد ادامه می دهد: پس از اعلام مرگ مغزی پسر خواهرم ، از طرف بیمارستان به ما گفتند محمد دیگر به زندگی بازنمی گردد و بهتر است اعضای بدنش را به چند بیمار نیازمند پیوند بزنیم.قبول کردن اینکه دیگر محمد را نداشته باشیم و او برای همیشه ما را ترک کرده است کار آسانی نبود اما اتفاق افتاده بود .در آن زمان به این نتیجه رسیدیم که با اهدای اعضای بدنش یاد او را همیشه زنده نگه داریم وحالا مطئن هستیم که روح محمد تا ابد در آرامش است.

پرواز قلب محمد از یزد به تهران

با اعلام رضایت خانواده زارع برای اهدای اعضای بدن فرزندشان ،کارهای مقدماتی برای انجام پیوند در دستور کار تیم های پزشکی قرار گرفت.

دکترساناز دهقانی رئیس واحد پیوند اعضای وزارت بهداشت در این باره می گوید:طبق نیازسنجی که صورت گرفت ،دو کلیه بیمار مرگ مغزی در همان شهر یزد به دو بیمار نیازمند اهدا شد ،هم زمان کبد بیمار برای پیوند از طریق زمینی به شیراز انتقال یافت.

وی در ادامه گفت:قلب این بیمار مرگ مغزی برای پیوند باید به تهران منتقل می شد اما از آنجایی که قلب در کم تر از چهارساعت باید از فرد دهنده به فرد گیرنده پیوند زده شود با عملیات بسیار پیچیده و مهمی روبه رو بودیم.

دکتر دهقانی می گوید:صبح روز پنج شنبه 14 شهریورماه یک تیم تخصصی از تهران با پرواز به یزد پرواز کردند.با هماهنگی های انجام شده بلافاصله این تیم به بیمارستان مراجعه و پس از دریافت قلب پیوندی دوباره به فرودگاه بازگشتند.پرواز به سمت تهران حرکت کرد و تیم پزشکی به همراه قلب پیوندی سوار هلیکوپتر شده وبه بیمارستان رجایی حرکت کردند تا عمل پیوند قلب در کم ترین زمان ممکن انجام شود.ًبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟