کفاش نیکوکار را بیشتر بشناسیم + عکس

کفاش 1

به گزارش رکنا ، شمس‌اله الفتی، یکی از کفاشان قدیمی کرمانشاه با دستان پینه‌بسته‌اش با تعمیر و اهدای کفش رایگان به افراد بی‌بضاعت، مرزهای مهربانی را جابه‌جا کرده است.

این روز‌ها صفحه اقتصادی روزنامه‌ها به‌اندازه صفحه حوادث‌، هیجان‌انگیز، پرمخاطب و تلخ شده است، هرروز می‌شنویم که وضع بازار خراب‌تر می‌شود؛ بالا رفتن قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی قابل انکار نیست، به هر حال در اوضاع فعلی جامعه عده‌ای به‌خاطر منافع شخصی و زودگذر خود اقتصاد کشور را به باد می‌دهند، اما در این بین هستند کسانی که هنوز هوای هم‌نوع خود را دارند.

در این گزارش به سراغ یکی از کفاشان قدیمی کرمانشاه رفتیم که به‌صورت رایگان اقدام به اهدا و یا تعمیر کفش‌ به مردم بی‌بضاعت می‌کند و با دستان پینه بسته‌اش مرزهای مهربانی را جابه‌جا و مرام و انصاف را با عملش به اهل منطق آموزش می‌دهد.

این کفاش یکی از کسبه‌های کنار خیابان آزادی کرمانشاه است که سال‌ها همه اهالی، او و چرخش (بساط کفاشی) را می‌شناسند. کفاشی مهربان که دستی در کار خیر دارد، دست‌های کار‌کشته‌اش هنوز در کوبیدن میخ‌های ر​یز کفش‌ها خطا نمی‌‌رود، دلسوزانه و دقیق کار مردم را راه می‌اندازد؛ نه دنبال بیمه است، نه بازنشستگی و نه حتی می‌خواهد کسی او را زیر پوشش چتر کوچکش بگیرد و منت بگذارد که آن زیر جا می‌شود یا نه!

شمس‌اله الفتی متولد ۱۳۵۱ است، شغل پدرش معدنچی بوده و هم‌اکنون با همسر و پسر و دخترش در منزلی ۴۵ متری در محله ده‌مجنون کرمانشاه سکونت دارد.

با او که هم صحبت می‌شوی مهربانی را به خوبی در چهره‌اش می‌بینی با لبخند سخن می‌گوید رضایت او از زندگی‌اش را به خوبی احساس می‌کنی با آرامش، ادامه می‌دهد: شغلم از اول کفاشی بود، اما بعد مدتی در کنار دکتری به دندانسازی تجربی مشغول شدم، ولی به‌دلیل اینکه به کفاشی علاقمند بودم، دوباره به سمت شغل خود برگشتم.

این کفاش که مدام در حال شکرگزاری خداوند بود، افزود: الحمدالله که خداوند این توان را به من داده که با این کار نان حلال بر سر سفره زن و بچه‌ام ببرم.

از نوشته‌ای که بر روی چرخ بساط کفاشی‌اش نصب کرده پرسیدم«برای افراد بی‌بضاعت کفاشی رایگان است»، گفت: حدودا سه سال است این نوشته را اینجا نصب کرده‌ام، همسرم همیشه بنده را به خاطر این کار تشویق می‌کند، البته خود ایشان نیز در حد توان به همسایه‌هایمان توجه دارد نمی‌گویم دارایی‌ام زیاد است و پول زیادی برای کار خیر خرج می‌کنم، ولی به هر حال سعی می‌کنیم پیشتاز کار خیر در محله باشیم.

کفش‌هایی که ارزان به‌فروش می‌رسند را می‌خرم و تعمیر می‌کنم تا حداقل یک‌سال خوب کار کنند و بعد آن را به افراد نیازمند هدیه می‌دهم.

الفتی در حالی که مشغول به تعمیر رایگان کفش مشتری است، افزود: من نمی‌توانم زیاد به مردم کمک کنم، ولی تا جایی که بتوانم کوتاهی نمی‌کنم برای همین همیشه کفش‌هایی که ارزان به‌فروش می‌رسند را می‌خرم و تعمیر می‌کنم تا حداقل کفش‌ها یک‌سال خوب کار کنند و بعد آن را به افراد نیازمند هدیه می‌دهم، این کار را هم به برادر کفاشم پیشنهاد دادم و الحمدالله استقبال کرد.

وی تصریح کرد: افرادی هم بوده‌اند که خواستار کمک مالی برای شریک شدن در این ثواب بوده‌اند، اما من چون از کسی کمک مالی نمی‌گیرم توصیه‌ام بر این بوده که اگر می‌خواهند کمک کنند وسایل اولیه را تهیه کنند تا برای افراد بی‌بضاعت از آن‌ها استفاده کنم.

این کفاش در پایان، افزود: امیدوارم به روزی برسیم در ایران به‌مخصوص کرمانشاه بیکاری نداشته باشیم؛ معتقدم یک انسان تا فعالیت نکند به جایی نمی‌رسد، هرکس باید در حد توان و طبق لیاقت و معلومات خودش کار کند، کسی از تنبلی به جایی نمی‌رسد؛ به هر عنوان و هر شکلی کار کردن بهتر از بیکاری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟