هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم تهران

به گزارش رکنا ، شهردار تهران صبح امروز در مراسم کلنگ زنی مجموعه «چهارباغ» در مصلی که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه تحویل مجموعه اراضی عباس آباد برای بهره‌برداری پروژه‌های طراحی شده در این مجموعه بدون حمایت رهبری امکان پذیر نبوده، گفت: مجموعه چهار باغ در حقیقت هدیه رهبری به مردم تهران است.

پیروز حناچی در مراسم کلنگ زنی چهار باغ تهران واقع در اراضی عباس آباد گفت: این باغی که امروز کلنگ‌زنی شد یک ویژگی مهم دارد و آن پیوستگی شمال و جنوب اراضی عباس آباد است که توسط این مجموعه محقق می‌شود.

وی افزود: از مجموع ۵۲۰ هکتار اراضی عباس آباد که به شهرداری تهران تحویل داده شده است قطعا ساخت مجموعه چهار باغ موجب پیوستگی شمال و جنوب اراضی عباس آباد می‌شود. بی‌تردید این کار بدون حمایت مقام معظم رهبری امکانپذیر نبود و در حقیقت هدیه خوبی از طرف ایشان به مردم تهران داده شده است.

وی ادامه داد: قطعا این پروژه در حداقل زمان ممکن آماده خواهد شد و یکی از دستاوردهای مهم در قالب اجرای این پروژه اتصال آن به مصلای تهران خواهد بود که این کار از طریق احداث زیرگذر انجام خواهد شد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مذاکراتی که با مجموعه مصلای تهران شده است، گفت: یک ایستگاه مترو در پروژه چهارباغ ساخته خواهد شد تا مردم دسترسی راحت تری به این مجموعه داشته باشند. در این جا جاذبه‌هایی نیز ایجاد خواهد شد تا حضور مردم در این مجموعه تسهیل و به عنوان یک مقصد گردشگری قلمداد شود.

وی تاکید کرد: مدیرعامل سازمان بوستان و فضاهای سبز شهر تهران قول داده است که فاز یک این مجموعه ظرف مدت یک سال ساخته شود. در این مجموعه براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری حداکثر میزان ساخت و ساز ۵ درصد کل سطح محوطه خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟