بختیاری رئیس کمیته امداد شد و فتاح، آماده رفتن به سمت جدید

پایان همزمان مأموریت سعیدی کیا و فتاح در سمت هایشان و آغاز مأموریتی جدید برای یکی از دو تن، اتفاقی است که طی روز‌های آتی رسمیت خواهد یافت.

در ادامه گزارش تابناک آمده است ، پس از گمانه زنی‌های مطرح در هفته‌های گذشته در خصوص تغییرات قریب الوقوع در ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ساعاتی پیش، یک خبرگزاری از خداحافظی سیدپرویز فتاح از سمتش در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

آن گونه که در این خبر آمده، فتاح پس از چهار سال از کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد رفت و سیدمرتضی بختیاری ـ که از جمله اعضای هیأت امنای این کمیته است ـ جانشین وی خواهد شد؛ تغییری که مقدمه تغییری دیگر است و قرار است در بنیاد مستضعفان به وقوع بپیوندد.

یک مقام آگاه در این خصوص گفت: محمد سعیدی‌کیا که با حکم مقام معظم رهبری در تیرماه سال ۱۳۹۳ به سمت ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلابی منصوب شده، به زودی با سمتش خداحافظی خواهد کرد و فتاح جانشین وی خواهد شد؛ پایان مأموریت پنج ساله سعیدی کیا در بنیاد مستضعفان که از ۳۱ تیرماه سال ۹۳ آغاز شده است؛ مأموریتی که احتمالا با فراز‌هایی جدید به فتاح سپرده خواهد شد تا منشأ اتفاقاتی جدید در مجموعه‌ای باشد که رهبر انقلاب تأکید دارد «متعلق به بیت المال کشور» است و مأموریت داده «در خدمت بایسته و شایسته به محرومان و مستضعفان و ارتقای سطح زندگی مادّی و معنوی آنان و تحقق اهداف عالیه بنیاد» باشد.

دستور کاری که بر اساس آن، سلسله اقداماتی در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گرفت که از جمله آنها، طرح محرومیت زدایی بود که نخستین نمونه آن در «قلعه گنج» به اجرا درآمد؛ شهری که بر پایه بررسی‌های مختلف، رتبه نخست محروم‌ترین شهر کشورمان را در اختیار داشت و حالا پرچمدار الگوی اقتصاد مقاومتی است که در چندین شهر محروم دیگر در دستور اجراست.

رویکردی که احتمالا در خط مشی‌های تکلیفی رهبر انقلاب به رئیس بعدی مورد تأکید قرار خواهد گرفت تا پروسه محرومیت زدایی که اکنون در شهرهایی چون لنده و چالدران آغاز شده و برنامه ریزی‌ها برای آغاز آن در چند شهر دیگر در دستور کار بنیاد مستضعفان و بازوی اجرایی آن در محرومیت زدایی، یعنی بنیاد علوی است، با قوت بیشتر پی گرفته شود.

مأموریتی که با توجه به سوابق تحصیلی فتاح و سوابق کاری وی در کمیته امداد و همچنین بنیاد تعاون سپاه، انتظار می‌رود شتاب بیشتری به خود بگیرد و توسعه بیابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟