احمد فاضلیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد آخرین وضعیت پرونده مربوط به مدیر‌کل سابق امور اقتصاد و دارایی استان البرز اظهار داشت: در مورد پرونده مدیر کل سابق اقتصاد و دارایی البرز رای قطعی صادر شده است.

وی افزود: ما اشکالاتی به رای قطعی می‌بینیم‌، در رای بدوی متضمن محکومیت به 7 سال و شش ماه حبس تعزیری، 37 ضربه شلاق تعزیری، جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال بابت تضییع اموال و وجوه دولتی بخشی از مجازات‌هایی بوده که اعمال شده است.

رئیس کل دادگستری ‌البرز با بیان اینکه در دادگاه تجدید نظر استان البرز این مجازات تعلیق شد‌، بیان کرد: ما این را نمی‌پذیریم و این مجازات قابل تعلیق نیست، دستور دادم پرونده مطالبه شود و در مورد این پرونده ماده 477 را اعمال می‌کنیم به لحاظ اینکه مجازات و نوع اتهام قابل تعلیق نبوده‌ و دادگاه تجدید نظر استان البرز در این زمینه اشتباه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید به این پرونده تعلیق می‌دادند ما از اختیارات قانونی خود استفاده می‌کنیم و نسبت به این پرونده مراتب اعتراض و تجدید‌نظر‌خواهی را به رئیس‌ قوه قضائیه اعلام می‌کنیم.

فاضلیان ‌در مورد آخرین وضعیت پرونده قضایی برای عضو سابق شورای شهر کرج‌ بیان کرد: رای پرونده قضایی این فرد هنوز قطعی نشده و از بیان جزئیات آن معذورم.

‌وی با بیان اینکه رای دادگاه بدوی وی حکمی سنگین است که باید برای اعلام مراحل قطعی آن طی شود، تصریح کرد: در حکم بدوی حبس، انفصال و جزای نقدی صادر شده‌ است، لذا باید منتظر ماند تا حکم قطعی شود. پرونده در یکی از شعب تجدید‌نظر در مرحله صدور رای نهایی است و در چند روز آینده رای قطعی و نهایی در مورد این پرونده صادر می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟