کلاه پلیس بر سر موتورسواران گناوه

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی شهرستان گناوه در حاشیه برنامه توزیع کلاه ایمنی گفت: بیش از ۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان وجود دارد که صاحبان بیشتر آن‌ها کلاه ایمنی، گواهینامه و بیمه نامه ندارند.
سرهنگ حسین احمدی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد نیمی از قربانیان سوانح رانندگی درون شهری در دو ماه امسال، موتوسواران بوده‌اند.
وی ادامه داد: بیشتر موتوسواران احساس نمی‌کنند موتورسیکلت وسیله نقلیه است و باید از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنند و تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز و حرکت خلاف جهت را زیاد مرتکب می‌شوند.
فرمانده انتظامی گناوه، هدف از توزیع کلاه ایمنی را بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب به موتورسواران عنوان کرد و گفت: سر مهم‌ترین عضو بدن است که گاه با کمترین ضربه دچار صدمات جبران ناپذیر می‌شود.
سرهنگ احمدی بیان کرد: علاوه بر توزیع کلاه ایمنی، به طور مستمر برنامه‌های آموزشی در مدارس، مساجد و اداره‌ها برای بهبود فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برگزار می‌کنیم تا رعایت قوانین نهادینه شود.
وی تاکید کرد: برای توجه بیشتر موتوسواران به استفاده از کلاه ایمنی از همکاران خواسته‌ایم اگر موتورسواری کلاه داشت، اما مدارکش ناقص بود، وسیله‌اش را توقیف نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 480146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟