بررسی واقعیت یا دروغ یک عکس حاشیه‌ساز/ پلنگی که جعلی از آب در آمد!

به گزارش رکنا ، عصر روز یکشنبه خبری در رسانه‌ها با عنوان «ثبت نخستین تصویر پلنگ ایرانی در منطقه میان‌جنگل فسا» منتشر شد اما ساعتی بعد، یک صفحه توئیتری این خبر را رد و ادعا کرد که این عکس متعلق به پلنگ آفریقایی بوده که در سال ۲۰۱۴ به انتشار رسیده است.
پس از بررسی‌ها ظاهراً صحت این ادعا ثابت و پایگاه «دیده‌بان محیط‌زیست و حیات‌وحش ایران» خبر را از سایت خود حذف و متن «مخاطبین گرامی تصویری که امروز از پلنگ ایرانی در منطقه میان‌جنگل فسا منتشر شد، جعلی و مربوط به آفریقای جنوبی بوده است. بدین‌وسیله ضمن پوزش به اطلاع می‌رساند خبر مربوطه از خروجی این پایگاه خبری حذف گردید» را در سایت خود منتشر می‌کند.
این در حالی است که در پایگاه خبری محیط‌زیست فارس نیز تیتر «عکس پلنگ میان‌جنگل فسا در هاله‌ای از ابهام» خودنمایی می‌کند؛ در متن خبر این پایگاه خبری پس از عذرخواهی آمده که قضیه در حال پیگیری است.
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان فسا در این خصوص اظهار داشت: این عکس توسط رئیس صنف عکاسان فسا که با بیشتر ادارات در بخش عکاسی در حال همکاری بوده برای بنده ارسال کرد.
سعید هرمزیان‌نژاد عنوان کرد: بنده نیز بدون تائید و بررسی صحت و به علت اهمیت و اصالت عکس آن را برای روابط عمومی ارسال کردم.
وی بابیان اینکه بررسی واقعیت عکس، وظیفه روابط عمومی بوده و متأسفانه او بدون چک کردن این مسئله آن عکس را منتشر کرد گفت: عکاس تاکید دارد که عکس متعلق به خودش بوده و دارای شناسنامه است.
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست فسا ادامه داد: طبق درخواست ما این عکس به استان ارسال تا اصالت آن توسط مراکز مربوطه موردبررسی قرار گیرد.
وی تأکید کرد: در صورت دروغ بودن این عکس، با عکاس به جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی برخورد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟