تخریب صدها خانه بر اثر حرکت زمین در مینودشت+ عکس

به گزارش رکنا ؛‌ سید رضا طباطبایی عصر امروز در بازدید سرپرست استانداری گلستان از روستای قلعه قافه اظهارداشت: پس از بارندگی‌های اخیر و زلزله 3.2 ریشتری در شهرستان مینودشت برخی از مناطق دچار رانش زمین شد.
وی افزود: رانش زمین در روستای قلعه‌قافه به 188 واحد مسکونی خسارت وارد کرد. پیش‌بینی می‌شود خسارت وارده به واحدهای مسکونی براثر رانش به 200 واحد مسکونی برسد.
فرماندار مینودشت بیان داشت: در روستای قلعه قافه 380 خانوار زندگی می کنند که از این تعداد حدود 200 خانوار خسارت دیدند. رانش در این روستا به صورت نعل اسبی گسترش یافته است. احتمال می‌رود در ماه‌های آینده رانش همچنان ادامه یابد.
وی ادامه داد: پژوهشی‌های انجام شده توسط کارشناسان خاک، مکانی را در بخشی از این روستا، ایمن گزارش داده است. در این قسمت می‌توان با پهنه‌بندی در یک طبقه ساختمان بادوام و ایمن را احداث کرد.
فرماندار مینودشت گفت: مشکل کنونی ما برای خانوارهای آسیب‌دیده زمین و مکان ایمن است. اگر 50 هکتار زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد. این بنیاد ظرف مدت یک ماه پهنه‌بندی و تفکیک آن را برای ساخت‌و‌ساز انجام می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟