هشدار آتش‌نشانی در مورد کولرهای آبی

سید جلال ملکی گفت: در میانه دومین ماه بهار هستیم و دمای هوای اکثر مناطق کشور رو به افزایش است و شهروندان با سرویس و راه‌اندازی کولرهای آبی به استقبال فصل گرما می‌روند.
وی با بیان اینکه هرساله همزمان با افزایش دمای هوا گزارش‌هایی درباره برق گرفتگی حین راه‌اندازی غیر تخصصی کولرها به سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود گفت: شهروندان باید به این نکته توجه کنند که راه‌اندازی کولرها نیازمند تجربه و تخصص است، این در حالی است که بسیاری از شهروندانی که تخصص و تجربه‌ای در زمینه راه‌اندازی کولر و کار با برق را ندارند اقدام به راه‌اندازی کولرها می‌کنند و همین بی‌توجهی موجب بروز حوادثی از جمله برق گرفتگی می‌شود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: شاید راه‌اندازی مجدد کولرها کار ساده‌ای به نظر برسد اما در واقع با جان افراد در ارتباط است و نباید از کنار آن ساده گذشت.
ملکی با بیان اینکه احتمال برق گرفتگی حین سرویس کردن کولرهای آبی، به علت وجود رطوبت در کولرها بسیار بالا است، گفت: حین سرویس مجدد کولرها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی‌تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه برق گرفتگی ناشی از راه‌اندازی مجدد کولر را باید جدی گرفت، گفت: راه‌اندازی غیر حرفه‌ای کولرها می‌تواند موجب بروزخسارات جانی و مالی شود.
وی با بیان اینکه لازم است برای راه‌اندازی کولرها از افراد متخصص بهره گرفته شود، گفت: همچنین باید توجه داشت که نشت آب از کولرها نیز رخ ندهد و حتماً عایق کاری کف کولر انجام شود. همچنین اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قراردارند باید توجه داشت تا از راه‌های ایمن به نصب و سرویس کولر آبی اقدام کرد.
ملکی در مورد سرویس کولرهای گازی نیز اظهارکرد: در این خصوص لازم است حتماً افراد متخصص از مراکز مجاز اقدام به سرویس دستگاه کنند و به هیچ عنوان از افراد غیرمتخصص در این زمینه نباید استفاده کرد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین در مورد برق کاری و راه اندازی کولرها اعم از آبی و گازی نیز گفت: برق کاری و سیم کشی جزو کارهایی است که تکنیسین‌های مربوطه باید انجام دهند و بنابراین توصیه می‌شود حتماً هنگام نصب، تمامی این امور از سوی عوامل نمایندگی یا فروشگاه انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟