درگذشت پدر و مادر دو شهید زنجانی

به گزارش رکنا، مرحومه خانم «سیده صدیقه قاسمی»، مادر شهید «عبدالعلی امامی» بر اثر کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مجلس ختم مادر شهید امامی سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۱ الی ۱۴ در مسجد صاحب‌الزمان (عج) واقع در روستای سرچم سفلی برگزار می‌شود.

عبدالعلی امامی فرزند فضل‌علی در سال ۱۳۴۰ در یکی از روستاهای زنجان به نام سرچم سفل. متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی به خدمت سربازی اعزام و پس از سپری کردن آموزش‌های مقدماتی از طریق لشکر ۱۶ زرهی راهی منطقه جنوب کشور شد.

امامی پس از نزدیک به ۱۸ ماه حضور در جبهه و مبارزه با دشمن متجاوز در تنگه چزابه ۱۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۱ بر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن به سر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر شهید عبدالعلی امامی پس از تشییع، در زادگاهش (روستای سرچم سفلی) به خاک سپرده شده است.

همچنین صبح امروز پدر شهید اکبر طهماسبی‌فرد نیز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست. مجلس ترحیم پدر شهید طهماسبی‌فرد امروز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ و شام غریبان آن مرحوم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد امام علی (ع) واقع در شهرک آزادگان برگزار خواهد شد.

اکبر طهماسبی‌فرد فرزند مرحوم عباس طهماسبی‌فرد در نهمین روز از پاییز سال ۱۳۴۴ در شهر زنجان متولد شد. وی تا پایان مقطع ابتدایی تحصیل کرد و پس از آن در یک جوشکاری مشغول به کار ش طهماسبی‌فرد پس از گذشت چند سال از آغاز جنگ تحمیلی تصمیم به دفاع از میهن گرفت و از طریق یگان اعزامی سپاه وارد مناطق عملیاتی جنوب کشور شد.

وی سرانجام پس از رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیار در عرصه نبرد حق علیه باطل در ۱۱ آبان‌ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی هور بر اثر اصابت تیر به پا و سینه به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟