به گزارش رکنا، رازقی در سال ۱۳۴۷ از طرف انجمن شهر با رای اکثریت اعضا به سمت شهردار جهرم منصوب شد و در دوران ۸ ساله‌ فعالیت خویش، آثار بسیاری را از خود به یادگار گذاشت.

احداث ۲۴ خیابان در جهرم از جمله خیابان ۲۲ بهمن، خیابان بهارستان، خیابان هواشناسی، خیابان فردوسی، خیابان حافظ، خیابان سعدی و... و ساخت ۵ پارک از جمله پارک بزرگ شهر، پارک دلگشا و... در زمان شهرداری وی اتفاق افتاد.

احداث نخستین استخر شنا در شهرستان‌های فارس، ساخت سالن ورزشی راه‌اندازی میدان تره‌بار قدیم(بارفروشی) جهرم در خیابان فرصت، آتش‌نشانی جهرم، کارخانه آسفالت شهرداری جهرم، ساختمان کتابخانه عمومی جهرم در خیابان خیام، کشتارگاه جهرم، محل دفن زباله و احداث حمام شهرداری از دیگر خدمات ایشان به شهر جهرم است.

محمدحسن رازقی در سال ۱۳۱۶ در جهرم به دنیا آمد. دوران تحصیلات خود تا مدرک دیپلم را در مدارس خواجه نصیر جهرم و قوام شیراز به پایان رسانید. وی در سال ۱۳۳۸ با رتبه‌ی ۱۳ کنکور دانشگاه تهران پذیرفته و اولین لیسانسه رشته تربیت بدنی جهرم بود که بعد فارغ‌التحصیلی در اداره آموزش و پرورش استخدام شد. وی از مؤسسان دانش‌سرای مقدماتی جهرم بود.

رازقی در سال ۱۳۴۲ به ریاست اداره تربیت بدنی جهرم منصوب شد و با همکاری افرادی چون مرحوم خلیل خاک‌سبز و ایرج ایزدی، منشأ خدمات فراوانی به جامعه ورزش جهرم شد.

وی سه‌شنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و صبح چهارشنبه ۲۶ دی ماه با بدرقه ‌ی اهالی ورزش از مجموعه‌ی ورزشی تختی جهرم به طرف آرامستان فردوس تشییع و دفن شد.افراد و نهادهای مختلف چون انجمن پیشکسوتان ورزش فارس، اداره ورزش و جوانان استان فارس و... درگذشت این شخصیت مبرز را تسلیت گفته‌اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 452666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟