در سال 2015 میلادی نیز کشور چین با 93.5 میلیون نسخه روزانه عنوان نخست فهرست کشورهای جهان با بیشترین تیراژ روزنامه را از آن خود کرده بود و رتبه‌های بعدی به ترتیب به کشورهای زیر اختصاص داشت:

هند با 78.8 میلیون نسخه، ژاپن با 70.4 میلیون نسخه، امریکا با 48.3 میلیون نسخه و آلمان با 22.1 میلیون نسخه. بر اساس گزارش این مرکز مشخص شد حدود 75 مورد از 100 روزنامه بزرگ جهان با بالاترین تیراژ چاپ در آسیا توزیع می‌شود و البته جالب است بدانید 70 درصد این روزنامه‌ها در کشور ژاپن چاپ می‌شود.

روزنامه‌های ژاپنی «یومیوری شیمبون»، «آساهی شیمبون» و «ماینیچی شیمبون» همچنان پرتیراژترین روزنامه‌های جهان هستند. «تایمز آو ایندیا» نیز بزرگترین روزنامه انگلیسی زبان در جهان محسوب می‌شود و «ریفرنس نیوز» هم پرتیراژترین روزنامه در کشور چین است.

بر اساس اطلاعات مندرج در کتاب رکوردهای جهانی گینس، روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» وابسته به اتحاد جماهیر شوروی سال 1990 میلادی با تیراژ 21.5 میلیون نسخه پرتیراژترین روزنامه تاریخ بوده است و در این میان هفته‌نامه «ارگومنتی‌ای فکتی» وابسته به شوروی که سال 1991 میلادی با تیراژ 33.5 میلیون نسخه چاپ شد، عنوان پرتیراژترین هفته‌نامه جهان را از آن خود کرده است.

در کانادا محبوب‌ترین روزنامه به‌نام «تورنتو استار» با تیراژ روزانه 436 هزار نسخه چاپ می‌شود، در بلژیک محبوب‌ترین روزنامه موسوم به «هِت لیتست نیوز» تیراژ 317 هزار نسخه‌ای دارد، در ترکیه محبوب‌ترین روزنامه با نام «حریت» و با تیراژ 340 هزار نسخه چاپ می‌شود و در منطقه بریتانیا «سان» با تیراژ 1.67 میلیون نسخه محبوب‌ترین روزنامه نام گرفته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 450491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟