مشکلات حمل‌ونقل در بزرگ‌ترین شهر جدید کشور

به گزارش رکنا، وقتی نام شهر جدید هشتگرد می‌آید، همه به یاد بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر کشور می‌افتند، پروژه‌ای که با افتتاح کامل آن شاهد سکونت جمعیت زیادی در این شهر خواهیم بود.

پیش‌ازاین شهر جدید هشتگرد با مشکل کمبود آب مواجه بود که با پیگیری مسئولان ارشد استان و موافقت وزارت نیرو مقرر شد سالانه پنج میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به این شهر جدید اختصاص یابد تا مشکل ساکنان حل شود.

اما یکی دیگر از مشکلات شهروندان شهر جدید هشتگرد ضعف در زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است، ساکنان این شهر فقط می‌توانند از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده کنند و از اتوبوس خبری نیست، محمود پایکاری رئیس شورای شهر هشتگرد در این خصوص گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در این شهر بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت مناسب حمل‌ونقل باعث افزایش کارایی اقتصاد شهری و کاهش مصرف انرژی می‌شود، گفت: با تحقق این مهم می‌توانیم شاهد ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشیم.

رئیس شورای شهر هشتگرد جدید بیان کرد: فراهم آوردن زمینه‌های بهره‌گیری شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی امری مهم است و نقش مهمی در رونق اقتصادی شهر خواهد داشت.

پایکاری با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط از تاکسی در جابه‌جایی درون‌شهری استفاده می‌شود، گفت: سال گذشته چند دستگاه مینی برای حمل‌ونقل درون‌شهری به‌صورت آزمایشی مورداستفاده قرار گرفت که سطح شیب‌دار شهر و پراکندگی مسافران باعث شد که برای رانندگان به‌صرفه نباشد.

وی با تأکید بر اینکه در توسعه حمل‌ونقل درون‌شهری با ضعف‌های مواجه هستیم، گفت: برای شهر جدید هشتگرد سازمان اتوبوس‌رانی نیاز است زیرا خیابان‌های شرقی و غربی که فاز مسکن مهر را به فازهای قدیم وصل می‌کند در حال احداث است .

ازآنجایی‌که شهر جدید هشتگرد بزرگ‌ترین شهر جدید کشور بوده و در استان البرز نیز بزرگ‌ترین شهرستان پس از کرج است، به نظر می‌رسد توسعه حمل‌ونقل عمومی باید زودتر از این‌ها موردتوجه مدیران شهری قرار می‌گرفت.

شهردار شهر جدید هشتگرد در این خصوص گفت: این شهرستان از لحاظ مساحت از همه ۱۵ شهرستان استان البرز بزرگ‌تر است.

اصغر آقایی بابیان این مطلب که چند اتفاق مهم در بحث حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری ما ایجاد می‌شود، گفت: با همه توان پیگیر راه‌اندازی بحث مترو هستیم.

مشکلات حمل‌ونقل در بزرگ‌ترین شهر جدید کشور

وی گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد قول داده‌اند که تا پایان سال جاری مترو به بهره‌برداری برسد.

شهردار شهر جدید هشتگرد گفت: با توجه به بهره‌برداری مترو ما باید یک پایانه حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری احداث کنیم، این پایانه باید به‌صورت جدی و در حد یک شهرستان باشد که بتواند نقاط ضعف حمل‌ونقل شهر جدید هشتگرد را برطرف کند.

آقایی بابیان این مطلب که شهر جدید هشتگرد از بالا به پایین ساخته‌شده است، گفت: ولی با توجه به طرح تفضیلی شهر تمام‌مسیرهای ما شرقی به غربی است.

وی ادامه داد: مشکل اساسی ما بلوار شریان‌های افقی است که واحدهای مسکن مهر را به داخل شهر متصل می‌کند که این بلوارها در حال ساخت است.

شهردار شهر جدید هشتگرد با تأکید بر اینکه ایرلوپ هایی در شهر نیاز بود که عدم تکمیل آن‌ها مشکل بزرگی برای سیستم حمل‌ونقل ایجاد می‌کرد، گفت: به بیشترین مشکل شهر در بحث حمل‌ونقل درون‌شهری پراکندگی شهر است، حدود ۷۰ هزار نفر به‌صورت پراکنده در شهر زندگی می‌کنند و این پراکندگی باعث مشکلات بسیاری شده است.

آقایی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل درون‌شهری به‌وسیله مینی‌بوس در دستور کار است، گفت: پراکندگی جمعیت شهر باعث می‌شود که اتوبوس جوابگو نباشد به همین منظور مینی‌بوس را جایگزین اتوبوس کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص حمل‌ونقل درون‌شهری به‌خصوص در قسمت مسکن مهر اقدامات زیادی در حال انجام است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟