خط آخر یا آخر خط زندگی؟

زوج های جوانی که در هرمرحله زندگی خود به جای فتح خط آخر به آخر خط می رسند باید فکری به حال خود کرده و با ندانم کاری ،پل های بازگشت از کژراهه پیموده شده راخراب نکنند. بسیاری از مشکلاتی که زوج های جوان از آن رنج می برند فقط و فقط ناشی از ضعف و نا آگاهی از مهارت های اساسی زندگی است. به همین خاطر هم ندانسته به راه خود ادامه می دهند و گاهی آنچنان سردرگم می شوند که احساس می کنند به بن بست زندگی خود رسیده اند و راهی جز خراب کردن همه آنچه به سختی ساخته اند ندارند. عروس و داماد جوانی که به خانواده همسر خود بی حرمتی می کنند بی شک نمی دانند هر چه بیشتر به خانواده همسر محبت کنند انگیزه عشق ورزیدن بیشتری به اطرافیان خواهند داد. در این صورت زندگی با آنها و در کنارشان دلپذیرتر می شود. یک مشکل دیگر بسیاری از زوج های جوان این است که با وجود کسب مدارک و مدارج تحصیلی ،مطالعه شان کم و ناچیز است. مطالعه به انسان قدرت تفکر ،تدبر و تصمیم گیری درست می دهد. همچنین توجه به این کار (مطالعه) و اختصاص ساعاتی از روز برای مطالعه به زندگی افراد، انضباط علمی و ارزشی می دهد و زندگی آنها را از دیگر زندگی ها متمایز می کند.

نکته مهم دیگر شناسایی راه های کسب رضایت همسر که در هر زندگی اختصاصی و متفاوت است بوده و هنر Art یک زن و مرد این است که به این مساله توجه بیشتری داشته باشد. زن و شوهر جوان اگر با حفظ حریم ها و تفاوت ها ، راه های کسب رضایت و احساس آرامش همسر خود را از روز اول شناسایی کنند زودتر به خط آخر هر مرحله از زندگی خود می رسند . آ نگاه فرصت خواهند داشت ازحظ و لذت زندگی مشترک بهره مند شده و پیروزی ها و افتخارات پی در پی را نصیب خود کنند.

یک مساله مهم که ممکن است آن طور که باید و شاید مورد توجه بعضی زوج های جوان قرار نگیرد زیبایی معنوی زندگی مشترک است . یک نوعروس جوان می تواند با جهیزیه ای شیک و آنچنانی خانه خود را زیبا کند اما زندگی در این خانه به ظاهر زیبا ،شاید خوشمزه و به کام نباشد. همچنین یک داماد ممکن است با بریز و بپاش بخواهد زندگی اش را شیرین کند اما طعم واقعی این شیرینی و احساس خوشمزگی زندگی زمانی میسر می شود که زوج جوان به مسائل اعتقادی و رعایت حد و حدود آن توجه بیشتری داشته باشند. زیبایی معنوی می تواند چاشنی حظ وافر از فتح خط آ خرهای مراحل مختلف زندگی بشود.

زنان و مردان جوان وظیفه مهم دیگری نیز دارند که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برای فتح خط آخر قهرمانی بسیار بسیار مهم است. توجه به جاذبه های ظاهری متناسب و مورد پسند همسر باعث می شود خاطر طرف مقابل را بیشتر به خود جلب کرده و از نظر عاطفی و احساسی به رضایت برسند.

حتی نظر خواستن در مورد نتیجه هر کار مثل طعم و مزه غذایی که یک خانم جوان برای همسرش طبخ می کند می تواند به مرور ، عیب کارها را رفع کرده و به حسن سلیقه و ایجادانگیزه فرد در نظر طرف مقابل بیانجامد.

فتح خط آخر کلام و گفتار در هر مرحله و بهتر است بگوئیم لحظات پی در پی زندگی بسیار حائز اهمیت است. وقتی پای حرف زدن در زندگی مشترک وسط می آید زوج های جوان باید بدانند که هم شنونده خوبی باشند و هم با طعم و لحن شیرین و دلچسب سخنور قابلی بشوند. یکی از مهارت های مهم در این رابطه که منجر می شود فرد مورد احترام همسر قرار گیرد توجه به گفتار و خواسته هایی است که طرف مقابل مطرح می کند. این توجه در کنار ایجاد حس احترام ،باعث سرشار شدن از حس عشق و دوستی می شود. اگر شنونده خوبی برای گفته های همسر خود باشیم او نیز شنونده خوبی برای گفته های ما خواهد شد. البته در مواقعی نیز با وجود رعایت همه این مسائل و دیگر مهارت هایی که هنر زندگی مشترک هستند باز هم زوج جوان احساس می کنند که شاید مشکلی وجود دارد . به عنوان مثال ، آنها نمی توانند شنونده بی چون و چرا برای برخی از خواسته های غیر منطقی باشند و اینجاست که باز هم نیاز به مطالعه بیشتر و استفاده از علم و فن مشاوران کارآزموده و مجرب احساس می شود. اگر چه درصورتی که اصل احترام به خانواده همسر و دوست داشتن دیگران برای فتح خط آخر دوست داشته شدن از سوی خانواده خود و همسر نیز می تواند فرصت های طلایی را برای مشورت و نظر خواهی (با رعایت حریم ها و حدود مشخص) در اختیارمان قرار دهد. نکته آ خر این که شناخت مسائل زندگی در مواجهه با موقعیت های مختلف و پیچیده ،نیازمند بررسی علمی و متفاوت از ابعاد مختلف است و در مواقعی نیز باید افراد از متخصصان برای حل مسائل خود یاری و کمک بخواهند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 440453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟