در خوابگاه ها ی دانش آموزی مدارس شبانه چه خبر است؟!

محمد رضا سیفی سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور و مشاور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کشور شب گذشته در نشست با مدیران و معاونان مدارس عشایری جنوب کرمان گفت:استان کرمان از لحاظ توسعه مدارس عشایری رتبه برتر کشور را دارد از لحاظ اینکه توانسته به کیفیت علمی و آموزشی و پرورشی مدارس پردازد جای تشکر را دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش عشایری استان کرمان رتبه برتر کشور را از لحاظ ارزیابی کشوری به دست آورده است به اتفاق نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از مدارس عشایری بازدید داشتیم و با مشکلات آنها آشنا شدیم.

سیفی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات زیرساختی است و با تعاملی که مجلس و آموزش و پرورش عشایری خواهند داشت و همچنین کمک به بهره وری رساندن و تصویب یک سری قوانین که ارائه خواهند شد بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور گفت:در پی این تعامل مهمترین اتفاقی که خواهد افتاد این است که حداقل نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کمک آموزش و پرورش عشایری بتواند اساسنامه مدارس عشایری را در سطح عملی اجرایی کنند تا موفق شویم که گام موثری برداریم .

وی با اشاره به مشکلات مدارس عشایری افزود: در استان کرمان بالاترین تعداد مدارس شبانه روزی عشایری با تعداد ۳۸ مدرسه در کشور را دارد.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور اظهار کرد‌:سرانه غذایی و وضعیت نامناسب خوابگاه های دانش آموزی عمده ترین مشکل مدارس عشایری است و انشاالله اگر امکانات اجازه دهد و شرایط بعدی مهیا شود در قسمت شبانه روزی مخصوصاً خوابگاه ها و بتوانیم مشکلات را به حداقل رسانده و برطرف کنیم .

همچنین یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:با نگاهی به گذشته عشایر به این موضوع پی می بریم که زندگی عشایرمتناسب با زمان پیش نرفته است.این نگاه هها یک شروعی باشد برای ما تا بستر ها را برای توسعه عشایری فراهم کنیم.

وی افزود: باید کاری را انجام دهیم تا پایانی باشد بر درد و رنج های عشایر کشور ،امروزه اگر همه اقشار جامعه از تمام امکانات بروز استفاده می کنند اما بچه های عشایر آرزوی داشتن خیلی چیز ها را دارند و این نداشته های یک فرد در آینده یک معضل برای جامعه می شود.

کمالی پور تصریح کرد:آینده کشور در گرو زحمت هایی است که کشیده می شود و از،دولت انتظار نداشته باشیم باید نگاه دیگری داشته باشیم وتا بتوانیم باهمفکری و رضایت مندی برارفع مشکلات دانش آمزان عشایر گامی محکم برداریم.

یادآور می شود: محمد رضا سیفی سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور ،یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و منوچهر امیر تیموری رئیس آموزش و پرورش عشایری کرمان و مسئولان محلی از مدارس عشایری جنوب کرمان بازدید کردند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 432015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟