سیف‌الله ابوترابی (سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور) در خصوص تبلیغاتی که در فضای مجازی برای تغییر سن در شناسنامه صورت می‌گیرد، گفت: برابر با قانون Law کاهش یا افزایش سن به هر دلیلی ممنوع است و کسانی که برای این امور تبلیغ می‌کنند، سودجو و کلاهبردار هستند.

وی افزود: برابر با قانون هر نوع دست بردن و ایجاد تغییر در شناسنامه نیازمند حکم دادگاه است. به عنوان مثال افرادی که می‌خواهند طلاق را از شناسنامه خود حذف کنند، اگر قصد ازدواج مجدد دارند و در هنگام طلاق باکره باشند، بدون نیاز به وکیل طلاق از شناسنامه آنها پاک می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: سازمان ثبت احوال هیچ مسئولیتی در قبال افراد کلاهبرداری Fraud که برای تغییر سن اخاذی می‌کنند، ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد اطلاعیه می‌دهند که با دریافت پول سن را تغییر می‌دهند، اما زمانی که پیگیری می‌کنیم، هیچ نشان و شماره تماسی از آنها وجود ندارد.

ابوترابی تاکید کرد: هیچ راهی برای تغییر سن به طور قانونی وجود ندارد. برخی از شناسنامه خواهر یا برادر خود که فوت شده بودند از طریق دادگاه مدعی می‌شدند که شناسنامه آنها مربوط به برادر یا خواهرشان است که در آن صورت دادگاه برای تغییر سن حکم می‌دهد و ربطی به ثبت احوال ندارد.

وی اضافه کرد: سیستم امور در ثبت احوال به گونه‌ای نیست که کسی بتواند سوءاستفاده کند و کاری غیرقانونی انجام بدهد و این موضوع کلاهبرداری است.

منبع:ایلنا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم لحظه سقوط تخته سنگ بزرگ روی شاسی بلند / ماشین پرس شد + تصویر

اعتراف وحشی ترین زن تهرانی در قتل پسر جوان + عکس

زینب سکاوند دست و پای شوهرش را بسته و او را کشت / این زن در ارومیه اعدام شد + عکس

پشت پرده عجیب قتل 4 زن زیبای عراقی + عکس های زنان

دختربچه در دیگ حلیم پخت / در منوجان رخ داد

بازیگر خاطره ساز سریال محبوب ایرانی ها درگذشت + عکس

عروس همدانی پسر از آب درآمد + جزییات

حیوانی شیطانی که از سیاره ای دیگر آمده +عکس

زن شوهردار با معشوقه اش در اتاق خواب بود که شایان سر زده رسید + عکس

تجاوز مرد 47 ساله به همراه سگش به 2 دختر 13ساله + عکس

جواد در مقابل همسرش به دختر دانشجویش رحم نکرد!

تجاوز به شیر برای باریدن باران ! + عکس هولناک

 

کدخبر: 422927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟