آدم هایی بسازیم که الگوی پینوکیو شوند!

این پویا نمایی در بین تمام کودکان دنیا از جایگاه و محبوبیت خاصی برخوردار شد و هنوز هم که هنوزه از جذابیت خاص خود برخوردار است و حتی شنیدن موسیقی این فیلم هم ،خاطرات شیرین و دوست داشتنی دوران کودکی را یاد آ وری می کند.

در این پویانمایی در مورد اهمیت خانه و خانواده،احترام به پدر ،پرهیز از دروغ گویی ،اهمیت انتخاب دوست،اعتماد به فرشته مهربان و دیگر رفتارهای درست انسانی و عواطفی که عروسک چوبی را به یک «آدم» تبدیل کرد با ظرافت های هنرمندانه ای تاکید شده است.در بخشی از این فیلم می بینیم وقتی پینوکیو از خانه فرار Escape می کند تبدیل به حیوانی چهارپا(الاغ) می شود و چه بلایی سرش می آ ید.

ما بچه های دیروز ،این پویانمایی زیبا را از سر شوق و علاقه تماشا کردیم وبا تربیتی که از پدران و مادران خود آموختیم توانستیم گلیم مان را از آب بیرون بکشیم.

اما این که چرا با وجود آموزه های بی بدیل و قوی دینی مان نتوانستیم الگوهای ماندگار در قابب شخصیت های جذاب برای نسل آینده مان خلق کنیم جای تامل و سوال دارد و نشان می دهد از فکرمان خوب استفاده نکرده ایم.

حالا هم در موقعیتی قرار گرفته ایم که از آن اقتدار و جایگاه واقعی پدر و مادر بودن برخوردار نبوده وخیلی از بچه ها آن طور که باید و شاید گوش به حرف پدر و مادر نیستند.

این نکته را باید بدانیم که بچه های ما مثل پینوکیو نمی توانند همه آسیب های اجتماعی را تجربه کنند و بعد آدم بشوند. واقعیت این که آ سیب های این دوره و زمانه بسیار پیچیده هستند واگر حواس مان را درست و حسابی جمع نکنیم آدمک های چوبی را تحویل جامعه خواهیم داد که مهارت های اساسی زندگی را نیاموخته و نمی توانند راه را از چاه تشخیص دهند. ما سعی کنیم آدم هایی بسازیم الگوی پبنوکیوها بشوند.

امروز صبح 2 پسر جوان در اتوبوس شرکت واحد ایستاده بودند و با دیدن کلیپ تصویری در گوشی تلفن همراه خود کرکر خنده راه انداخته بودند. سرو صدای شان زیبنده حضور در یک جمع نبودو در گفتگوهای خود ،احترام همدیگر را رعایت نمی کردند. مردی میان سال با موهای جو گندمی با لحنی دوستانه از آنها خواست به احترام جمع کمی آرام تر باشند.اما2جوان در برابر این خواسته پدرانه مرد میان سال بر آشفتند وبه او بی احترامی کردند. دیدن این برخورد از 2جوان ،ناراحت کننده بود. این قدر عصبانیت،غرور ،خودخواهی و ضعف در آ ستانه صبرو تحمل برای چیست؟.

چرا پدران ومادران، خیلی از رفتارهای درست و مهارت های اساسی و ازهمه مهم تر ،مهارت آ ستانه صبرو تحمل را تمرین نمی کنندو آ ن را به فرزندان خود نمی آ موزند.

این 2جوان ،هنگامی که به خاطر نوع رفتار خود با مرد میان سال، اعتراض چند مسافر دیگر رادیدند در ایستگاه بعدی از اتوبوس پیاده شدند و رفتند.

این بچه ها آ دم های چوبی هستند که برای آ دم شدن باید خیلی چیزها را یاد بگیرند و این وطیفه پدران و مادران است.حضرت رسول اکرم (ص) چه زیبا در این باره می فرمایند:خداوند رحمت کند کسی را که با نیکی نمودن و مهربانی به فرزندش و آ موزش دادن و ادب کردنش او را در نیکی به خود یاری دهد،یعنی آ نچه را کودک در قوه و توان داشته و انجام داده است را قبول کند،آ نچه که انجام آ ن برای کودک سنگین و طاقت فرساست از او نخواهد و او را به گناه و طغیان وادار نکند ،به او دروغ نگوید و دربرابر فرزند خود مرتکب اعمال جاهلانه نشود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قاضی شیطان صفت اصفهان را بشناسید !

عجیب ترین عکس از یک عروسی! / میهمان زیباترین بود! + عکس

بلای شومی که خواننده صدا و سیما بر سر سهیلا آورد!

فرار عروس 20 ساله ایرانی از دست قبیله شیطان صفت طالبان

اعتراف عجیب «مجید دختر»

جسدی در پشت استادیوم آزادی همه را شوکه کرد!

پدر بچه دختر 20 ساله، شهاب 17 ساله بود! / او فیلم بی حیایی می دید!

حمید و نرگس در اتاق خلوت کرده بودند که خانم رییس در را قفل کرد!

اقدام شنیع یک مرد در اتوبوس جلوی چشمان زنان مسافر ! +عکس

تازه عروس خائن خودش را لو داد ! + عکس

شکم برآمده زنی در قم چه رازی داشت!

اسرار زندگی مجردی‌مان را به نامزدمان بگوییم یا خیر؟

رژیم غذایی 8 بازیگر مشهور زن برای داشتن اندام زیبا لو رفت + عکس

 

کدخبر: 410572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟