دیدارفرمانده مرزبانی ناجا و فرمانده کل ژندارمری ترکیه/ تقویت تعاملات مشترک مرزی در دستور کار

سردار قاسم رضایی در حاشیه دیدار با فرمانده کل ژاندارمری ترکیه در منطقه بورالان ماکو ، اظهار داشت: در راستای توافق وزرای دو کشور برای ارتقای تعاملات در سطوح مختلف از جمله مرزبانی و ژاندارمری ترکیه، یک نشست رسمی بین فرماندهان مرزی و ژاندارمری دو کشور در تهران برگزار و توافق نامه همکاری هم امضاء شد.

وی افزود: امروز در تداوم نشست‌های گذشته در تهران و با دعوت مرزبانی ناجا، فرمانده ژاندارمری ترکیه به همراه هیئت بلند پایه به نقطه صفر مرزی در ماکو آمدند و یک نشست دو ساعته داشتیم. در این ملاقات موضوعات مختلفی مطرح شد و محور گفتگو‌ها در راستای ارتقای تعاملات مرزی بود.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: تلاش برای افزایش امنیت منطقه از دیگر محور‌های این نشست بود و موضوعاتی نیز در بحث تسهیل در تردد‌ها در مرز‌های بازرگان، رازی و سرو مطرح شد.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد هر ۶ ماه یکبار، فرماندهان استان‌ها یا مناطق مرزی نشست‌های مشترک داشته باشند و موضوعات منطقه‌ای را دنبال کنند.

مبارزه با گروهک‌های تروریستی

گفتنی است در ادامه ارتشبد "عارف چتین" فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه ضمن قدردانی از میزبانی ایران برای برگزاری این نشست گفت: تعاملی خوب و همکاری نزدیک بین دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و ترکیه حاکم است.

وی افزود: ما مرزبانان هر دو کشور مصمم هستیم با توجه به فعالیت گروهک‌های معاند پژاک و پ. ک. ک، قاچاقچیان کالا و ... در مرز‌های هر دو طرف، مبارزه کنیم و امیدواریم با این نشست همکاری‌ها سرعت گرفته تا بتوانیم در مرز‌های دو کشور امنیت خوبی را به ارمغان بیاوریم.

 

کدخبر: 406547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟