ر.اعتمادی و خبرنگاری / ویژه روز خبرنگار + فیلم
حجم ویدیو: 47.39M | مدت زمان ویدیو: 00:06:46

به گزارش گروه فرهنگی رکنا: اعتمادی بنیانگذار و سردبیر اولین مجله با مخاطب ویژه نسل جوان ایران بود. مجله جوانان از نشریات مؤسسه اطلاعات در سال های دهه چهل و پنجاه با سردبیری اعتمادی (۱۳۴۵–۱۳۵۹) به یکی از پرفروش‌ترین مجلات ایران تبدیل شد که فراتر از مرزهای ایران حتی در دیگر کشورهای فارسی‌زبان همانند افغانستان و تاجیکستان هواداران خود را داشت.

اعتمادی سردبیری مجله «جوانان» را نیز بر عهده داشت که در زمان مسئولیت او شمارگان این نشریه به حدود نیم میلیون نسخه رسید. «تویست داغم کن»، «گور پریا»، «برای که آواز بخوانم»، «ساکن محله غم»، «هشت دقیقه تا برهوت»، «گل بانو»، «دختر شاه پریان»، «گل تی تی»، «عالیجناب عشق»، «هزار و یک شب عشق»، «نسل عاشقان»، «هفت آسمان عشق»، «رنگ سرخ عشق» و «گنجشک‌های غم» از جمله آثار اوست. «سفر عشق سلطان ساوالان» نام آخرین کتابی است که او با حال و هوایی عرفانی نوشته است و در نمایشگاه کتاب امسال راهی بازار کتاب شد.»

وی بیشتر کتاب‌هایش را با نام مستعار ر. اعتمادی به چاپ رسانده‌است. او بیشتر شهرت ادبی‌اش را به خاطر سوژه‌های داستان‌های خود دارد. 

ر. اعتمادی یکی از معدود رمان نویسان معاصر ایرانی است که چندین نسل جوان ایران علی‌رغم همه محدودیت‌های چاپ کتاب هایش، بسیاری از کتاب‌های او را خوانده‌اند و می‌شناسند.

رکنا برای معرفی این پیشکسوت و انتشار تجربیات وی به گفتگو با او پرداخت که شرح آن به صورت مکتوب و تصویری در 3 شب آینده و راس ساعت 21 منتشر خواهد شد.

ر.اعتمادی در هفتمین قسمت از سری مصاحبه های خود با رکنا گفت: ما در آن زمان از ساعت هفت صبح تا یک ظهر که از ما خبر قبول می کردند باور کنید زمان از دست ما در می رفت، زیرا روزنامه باید سر ساعت دو برای چاپ می رفت. دراین مدت ما باید به آب و آتش می زدیم تا به روزنامه خبر برسانیم، در حقیقت ما 24 ساعته مشغول کار بودیم، همین روزنامه نویسی نیز اکنون در دنیا وجود دارد اما فقط مثل اینکه ما از این روش جدا شدیم، زیرا نه به خبر اهمیت می دهیم و نه به پشت پرده اخبار می پردازیم و نه نقشی در زندگی مردم داریم.
وی ادامه داد: روزنامه باید نقش باز باشد و با زندگی مردم هماهنگ باشد، من روزنامه نویسی موجود را در ایران اصلا قبول ندارم. تنها جایی که برای کارکنان نمی شد پارتی بازی کرد مطبوعات بود، یعنی شما باید استعداد نویسندگی داشته باشید، استعداد خبرنگاری داشته باشید.
این روزنامه نگار و نویسنده پیشکسوت در ادامه بیان کرد: آدم هایی که برای کار کردن انتخاب می شدند تمام این دوره ها را می گذراندند و هرکس در رشته خودش تخصص داشت.
وی ادامه داد: کسی که خبرنگار حوادث Accidents بود با تمامی مسئولان حوزه خودش آشنا بود و درها همیشه برای او باز بود، بنابراین خبرنگاران در حوزه خود تخصص پیدا می کردند و آن رشته ای که تخصص پیدا می کردیم دائما مطالعه می کردیم.

قسمت هشتم این مصاحبه را فرداشب ساعت 21 در رکنا پیگری کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این 2 باجناق را می شناسید؟! / آنها تهران را به هم ریختند! + عکس

عکس جسد خونین علی خواجوی! / قاتلان دستگیر شدند + جزییات

حادثه تلخ برای یوزپلنگ ایرانی در جاده مشهد + عکس

78 نفر در یک روستای چابهار مبتلا به ایدز هستند !

دلار همانند پلاسکو در چهارراه استانبول فرو ریخت

تجاوز وحشیانه به کودک 8 ساله تهرانی در مهمانی خصوصی توسط 2 شیطان صفت

صحنه دلخراش یک تصادف درخیابان رسالت/206 راننده وانت را پرس کرد+فیلم

پرونده سیاه یک زن و 4 مرد به جرم فروش محصولات جنسی غیر مجاز در تهران

تجاوز وحشیانه به زن 40 ساله توسط دوستان شوهر

بلایی که همسایه بر سر یک مرد خراسانی هنگام دعا کردن آورد

سرباز جوان هم خدمتی اش را بیهوش کرد و دست به اقدام عجیبی زد

تجاوز  به پسر 8 ساله توسط 2 مرد دست فروش متروی تهران +عکس

ناگفته های شوم دختر 16 ساله از خوابیدن اجباری با یک سگ + عکس

 

کدخبر: 405391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم حیدری
آیا این خبر مفید بود؟