در حال حاضر درصد بالایی از افرادی که در زمره فعالان صنف مشاوران املاک هستند، دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر هستند. با توجه به اینکه تمایلات و علایق شخصی، اولین انگیزه افراد برای ورود به حوزه معاملات املاک است، در واقع می‌توان گفت که دو دسته از افراد خواستار ورود به این حوزه هستند؛ دسته اول، خود سرمایه‌دار است و دسته دوم، علاقه به این شغل دارند. البته از درآمد دلالی مسکن هم در شرایط فعلی نباید غافل شد.

براساس قانون Law نظام صنفی هر فردی که در مدت معلوم ملکی را به عنوان مغازه اجاره کند، می‌تواند جواز فعالیت به عنوان مشاور املاک دریافت کند. مشاوران املاک به عنوان اولین صنف قانونمند در کشور شناخته شده‌اند.

فعالیت در معاملات ملکی حوزه تخصصی بوده و باید برای ورود به آن سختگیری‌های زیادی صورت گیرد، متأسفانه عده‌ای از سرمایه‌داران که تعدادشان هم کم نیست، همزمان با شغل خود به واسطه‌گری مسکن هم مشغول بوده و در حال ساخت‌و‌ساز مسکن، بنگاه‌دار هم هستند.

یک نمونه از آن، پزشکانی هستند که همزمان با طبابت بنگاه‌دار مسکن و بساز بفروش هم هستند. سؤالی که اینجا مطرح بوده، این است که مگر ساخت مسکن، حوزه تخصصی مهندسان معماری و عمران نیست؟ چرا باید افراد دیگری مانند پزشکان به خرید‌و‌فروش مسکن ورود کرده و اوضاع مسکن را به اینجا برسانند؟! چون پول در مسکن و دلالی مسکن است!

اطلاعات دقیقی از اینکه پزشکان عمومی یا متخصصان و جراحان به این رشته گرایش دارند، وجود ندارد، اما به طور مثال در منطقه میرداماد تهران گروهی از پزشکان با همکاری یکدیگر دفتر مشاور املاک دارند، البته بیشتر پزشکان در مناطق بالای شهر فعالیت می‌کنند و نمی‌توان دقیقاً مشخص کرد که حوزه فعالیت آن‌ها در خرید‌و‌فروش آپارتمان Apartment است یا زمین.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک «اینکه گفته می‌شود پزشکان فعال در این حوزه مافیای زمین هستند، به هیچ‌وجه درست نیست.»

متأسفانه یکی از مهم‌ترین علل افزایش قیمت مسکن، همین بنگاه‌ها هستند که با افزایش قیمت و پخش‌کردن این خبر که گرانی در پیش است، اهداف خود را پیاده می‌کنند و در این میان تنها مردم ضعیف خسارت می‌بینند.

تنها پزشکان نیستند که به این عرصه ورود کرده، بسیاری دیگر از سرمایه‌داران و افرادی که مشاغل دیگر دارند، به این بازار Store وارد شده‌اند که نیاز به ساماندهی ویژه در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

چاقو کشی 2 گنده لات محله فلاح تهران / اسماعیل کشته شد + عکس

قرار وحشتناک ناهید با 2 پسر دانشجو در غرب تهران + عکس

هشدار نظامیان روس به امریکا در باره جنگ با ایران/ سامانه هوایی ایران خیلی قوی است

فرزانه زن ایرانی چطور در آنتالیا به الیزابت معروف شد!

چه کسی قائم مقام آیت الله جنتی می شود؟

مرزبان مجتبی عارفی در مرز جکیگور شهید شد + عکس

مرد اول تخلفات ثبت خودرو کجاست؟ + سند

فوری / علی پروین در اهواز درگذشت ! +عکس

تجاوز به دختران حامله دراین کلینیک پنهان می ماند/ خانم قابله دستگیر شد+عکس

دختر 12 ساله را به جای بدهی پدرش در قمار فروختند+عکس

خودفروشی دخترجوان برای درمان مادرش!؟+عکس

تجاوز معلم جوان به دختر 12 ساله درمدرسه!/ زایمان این دختر رازتلخی را فاش کرد

تجاوز وحشیانه به زن جوان پشت شمشاد ها پارک! + عکس جوان شیطان صفت

این زنان را می فروختند ! / قهقهه های مردان بی حیا را ببینید ! + فیلم (14+)

کدخبر: 401665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟